* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: mosfet бутон - "механичен" мод с тактален бутон  (Прочетена 15444 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Леле, ама сайта не поддържа ли директно качване от компютър, без снимките да са качени преди това някъде? Аз от нета знам да качвам, искаше ми се да ги кача само тук...
Яба даба ду!

Неактивен nicknamed

  • Global Moderator
  • ******
  • Публикации: 2298
  • Местонахождение: София
Вариант е tapatalk (не че не го качва пак някъде, но поне става с едно натискане  ;))
Нека парата бъде с вас ;)

За да се вижда от къде сте -> Личен профил -> Публична информация -> най-долу "Местонахождение"

Свободата свършва там, където започва свободата на другия.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
А през така омразния ми фейсбук дали ще стане? : )  Голяма заигравка си е иначе, а не ми се правят регистрации...
Яба даба ду!

Неактивен БГ/Вейпър

  • Задавайте въпроси мястото да получите помощ e Vaping.bg
  • Global Moderator
  • ******
  • Публикации: 2031
  • ПОМАГАМ СТИГА ДА МОГА
    • Vaping.bg-Wiki
  • Местонахождение: Пловдив

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Модът като цяло

http://snimki.be/view.php?id=92664

Модът отгоре

http://snimki.be/view.php?id=92665

Тук може да се види саморъчния конектор, в средата 4 квадрата медна тел, стабилно закрепена отвътре, което при усилие може да потъне навътре, изолирана от минуса на конектора с керамична тръбичка, като всичко е укрепено с каноколитено-содена смес (много твърд и здрав полимер, засъхващ моментално и имащ голяма якост, висока температура която издържа и токоизолиращи свойства.

http://snimki.be/view.php?id=92666

Пак конекторът

http://snimki.be/view.php?id=92667

Буксата за зареждане (от букса за слушалки по стария съветски стандарт на моно букса)

http://snimki.be/view.php?id=92668

Отварям го набързо за да покажа как е отвътре, иначе тази процедура не се налага, защото батериите се зареждат докато са в мода.

http://snimki.be/view.php?id=92669


(ОООООО, ама ти данеби да зареждаш двете батерии в в паралел, без балансна схема и супер хипер умни защити? Ми да, смятам го за безопастно стига батериите да са еднакви и всички връзки да са добри и човек да знае какво прави - във вашите лаптопи двойките батерии са свързани по същия начин, твърдо с точкова заварка две по две успоредно, като има по три - четри двойки успоредно свързани батерии, като електрониката гледа на всяка от двойките елементи като на "батерия" в истинския смисъл на думата - повече от един галванични елементи, свързани последователно или успоредно или смесено. )

http://snimki.be/view.php?id=92670


http://snimki.be/view.php?id=92669

Тук се вижда конектора отвътре, моста от дебела тел който свързва здраво плюсовете на батериите с блестящи здрави спойки, вижда се дебелата гитенаксова плоча от която съм направил едната част на държача на батериите, с контактните медни пластинки фиксирани към него с подходящо огъване и залепване с каниколит, вижда се ключът който съм използвал, закрепен е без гайка, само чрез завинтване в дупката почти здраво, и фиксиран с толкова каноколит че да държи стабилно и ако се сдуха да мога да го сменя лесно, вижда се буксата за зареждане - спрях се на такава букса защото не исках калпави микро УСБ букси, а тази букса си се крепи на гайка както исках и е достатъчно стабилна. Мостът който свързва плюсовете има надяната керамична тръбичка, за да е обезопасен от капака на мода когато се затваря или ако случайно изпусна някакъв метален предмет между чарковете. Тръбичката се вижда леко как е отчупена в двата си края - това стана при изкривяването на проводника за да му придам форма. Другата тръбичка, която е вкарана в конектора не се вижда на снимката, но както е монтирано всичко тя не може да се счупи, не изпитва никакво напрежение и е сигурна. Най-голямото достойнство на мода ми. Конектор без пластмасови глупости.  Над керамичната тръбичка на моста, се виждат двата КМОС транзистора от дъно на лаптоп, залепени един за друг, свързани здраво с дебели къси проводници, и солидно запоени там където трябва по най-късия път с блестящи спойки. Използвам добрият стар аспирин, когато искам максимална здравина, и после не зачиствам, при увеличаване на снимките навсякъде може да се видят следи от изпаряване на аспирин. Това не вреди на работата на мода. Голямото бяло правоъгълно нещо което закрива батериите е от тоалетна хартия и тиксо, и служи за да притиска здраво но и гальовно батериите на местата им, за да не се разместват дори и при изпускане на мода.  На следващите снимки е показано как съм оформил хартията.

http://snimki.be/view.php?id=92671

http://snimki.be/view.php?id=92672

На следващите снимки е показано как стоят батериите в мода. Между двете батерии, които иначе контактуват доста стабилно и стегнато в гнездата си, омотано в тиксо, се намира гнездо с батерийки от запалка със светодиод, заедно с трите малки батериики, свързани последователно. Целта на тези батерийки е да отпушват транзисторите на мода, защото без тях не е възможно да се направи мод с N канален мосфет транзистор, на който минуса на батериите, минуса на конектора, и минуса на буксата за зареждане да са свързани заедно, и да са дадени на корпус. Ако използвах P канален мосфет, щеше да отпадне нуждата от тези батерийки, но тези транзистори нямат чак толкова добри за модовете характеристики. Чисто технологично. Ако използвах P мосфет, щеше да няма нужда и от копче - щях да въведа сензорно задействане по изключително лесен и ефективен начин - с високоомен резистор и изолирано от масата болтче, чиято глава стърчи навън вместо бутон. Гнездото на малките батерии всъщност, така поставено, уплатнява напълно големите батерии с които се захранва мода, формата и размерите му са адски подходящи и това реши проблема с нужда от нещо което да поставям между двете батерии за да не се разместват при падане.

http://snimki.be/view.php?id=92670


http://snimki.be/view.php?id=92673

Ето още снимки, по-близки:

http://snimki.be/view.php?id=92674

http://snimki.be/view.php?id=92675

http://snimki.be/view.php?id=92676

http://snimki.be/view.php?id=92677

http://snimki.be/view.php?id=92678

Синята жица всъщност е минусовата от буксата за зареждане до минуса на батериите, не е страшно да се обели и да се докосне до корпус, защото има същия потенциал, както и до дебелата медна тел дето минава през мода за да стигне до минусовите пластинки - тя също естествено е с отрицателен потенциал, иначе никога не бих я оставил неизолирана да си се трънтафлянка на милиметри от металния корпус.

http://snimki.be/view.php?id=92679

http://snimki.be/view.php?id=92681

Всички жици и проводници, минават през дупки в гетинаксовите плочки.

http://snimki.be/view.php?id=92682

http://snimki.be/view.php?id=92683

И отново затворен мода

http://snimki.be/view.php?id=92684

С тридент на половин ом

http://snimki.be/view.php?id=92685

http://snimki.be/view.php?id=92686

http://snimki.be/view.php?id=92687

Зарядното ми устройство, тествано над 3 години, с lm317. В момента е  с кофти кабели, ама ще ги сменя. Кабелите са тънки и такива трябва да са, за да не е твърде силен тока, не че е опасно за батериите ама радиаторчето е малко. Има защита по ток, над 1.5 ампера бие кътоф зарядното, което е под оптималното за двете батерии в паралел, но по-голяма скорост на зареждане не ми трябва. Напрежението се регулира с тример - потенциометъра да е около 4.1 волта, защото нямам достатъчно точен уред че да му имам доверие да наглася напрежението на четри цяло и два волта, пък и има други технически причини напрежението ми да се промени вследствие на температура, влажност, и механични вибрации на потенциометъра - и ако напрежението случайно стане повече от 4.2 волта това е опасно за батериите, пък и за мен може да е опасно. Във всеки случай мойто зарядно е много безопасно, при "умните" зарядни има такъв режим че по едно време зареждат с по-голямо напрежение от максималното на батерията, особено когато искаме да я зареждаме с няколко пъти С. Разчита се на постоянно измерване на батерията, разни процеси... и ако стане някаква грешка в умната електроника може да стане бум. При мен токът на заряд е ограничен до 1.5 ампера, ама поне е по-безопасно.

http://snimki.be/view.php?id=92688

http://snimki.be/view.php?id=92689

http://snimki.be/view.php?id=92690

http://snimki.be/view.php?id=92691

http://snimki.be/view.php?id=92692

И сега изненадата - калъф! Майка ми го уши от кожа за барабани, с индианско - хипарски мотиви. Приятелката ми пък ще ми нарисува самият мод с хипарски цветя и символи на мира и надпис "MAKE VAPOR NOT WAR"

http://snimki.be/view.php?id=92693

http://snimki.be/view.php?id=92694

http://snimki.be/view.php?id=92695

http://snimki.be/view.php?id=92696

http://snimki.be/view.php?id=92697







Яба даба ду!

Неактивен Topper

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2759
  • Je suis West Hamm !
Да беше сложи това, което пише под "Адрес:" тук, щеше да стане доста по-добре.
Иначе поздрави за мода.
Няма извинение за неграмотност на ниво 4-и клас. Дори на 54г.
Гледаш, лети ято орли. Кацнат.... те лешояди!

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
В смисъл че щеше да си излизат снимките направо тук, без да се налага да се щракат линкове ли?
Яба даба ду!

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
Странно творение си създал  :beer Аз не бих го направил точно така но ... все пак няма аз да го ползвам  :beer

Поздрави.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Кое не би направил точно така, в смисъл според теб съм допуснал нещо което може да се отрази на безопастността ли? Нарочно му търсех грешки ама не се сетих за нещо което може да направи нещата да думнат, при внимателна употреба разбира се...
Яба даба ду!

Неактивен Topper

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2759
  • Je suis West Hamm !
В смисъл че щеше да си излизат снимките направо тук, без да се налага да се щракат линкове ли?
Тъй вярно (май имаше тема, в която е описано, макар да не е бог знае каква философия)
Няма извинение за неграмотност на ниво 4-и клас. Дори на 54г.
Гледаш, лети ято орли. Кацнат.... те лешояди!

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
Ами да защитата особено на 2 батерии в паралел е важна. Примерно бих сложил дискретно копче за изключване на веригата, бих сложил платка за зареждане с индикация, няколко малки отвора за всеки случай при експлозия. Конектора стърчи доста грозно, а и с този импровизиран пин ще стегнеш някой изпарител с по дълга пъпка, после ще сложиш друг с по къса и няма да работи.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Замислил съм пина предимно за работа с изпарители с регулируем пин... Между другото, импровизирания ми пин като се насили малко и потъва, благодарение на една кривина на проводника която придвидих специално за целта. Можеш ли да ми обясниш защо защитата на двете батерии в паралел в случая е по-важна отколкото в тази на лаптопите? Няма нужда от защита, нито в процес на работа, нито на зареждане, двете батерии са еднакви. Зарядното дори и ако нямаше ограничение по ток от 1.5 ампера, дори при максимално изсощени батерии (колкото батериите са по-изтощени, толкова по-голям е токът който върви по веригата на зареждането), дори с дебели жици на зарядното - пак максималния ток не би могъл да бъде превишен... Не можеш да презаредиш нито батерия, нито кондензатор, с напрежение което не е по-високо от максималното допустимо. А за максимално допустимия ток, правил съм опитни постановки нарочно, източник на 4.2 волта, без ограничение по ток, с елементи разредени до 3 волта, и то с по-старите - разни извадени от лаптопи, ултрафайъри и други подобни. Максималния ток не се превишаваше. А съвремените батерии за висок ток имат и по-висок максимално допустим ток на зареждане, допускат до повече от два пъти С... Верно че имат по-ниско вътрешно съпротивление, но пък и максимално допустимите токове са по-големи : )

В лаптопите е абсолютно същото, никаква електронна защита не може да предотврати това че батериите две по две са свързани солидно с пластини и точкова заварка - плюс с плюс, и минус с минус. Няма балансна схема! Има чифтове от по две еднакви батерии, подбрани с еднакви параметри, има и следене на температурата... в повечето случай съм виждал само по два термодатчика в лаптопските батерии, далеч не е като да има по един датчик за всяка батерия по отделно вътре : )

ЕСТЕСТВЕНО, АЗ НЕ ИСКАМ ДРУГИТЕ ДА ПОСТЪПВАТ КАТО МЕН, БИХ ПОСЪВЕТВАЛ ВСИЧКИ ДА ИЗПОЛЗВАТ ЗАЩИТИ, ДА НЕ ДЪРЖАТ БАТЕРИИ В ПАРАЛЕЛ И ДА ИЗПОЛЗВАТ САМО СКЪПИ И КАЧЕСТВЕНИ ЗАРЯДНИ.  Може евентуално-хипотетично, поради незнайна причина, едната батерия нещо да се прецака и да се даде накъсо отвътре. Това по принцип ще доведе до много голяма беля дори и в механичен мод с една батерия, дори и при батерия която си стои на масата несвързана снищо... Обаче в моя случай, бтерията ще укъси другата и ще стане беля. Или пък туку-виж, много евентуално и хипотетично, в процеса на зареждане едната батерия ще се зарежда по по-различен начин от другата... ще се появи липса на баланс и между двете батерии ще се появят опасно големи токове.

Ключът ми е твърд и си се натиска трудно, нулев шанс да се активира без да искам, не виждам нужда от дискретно копче за изключване. А за индикация на зареждането забравих да спомена в поста си - процесът на зареждане е приключил, когато радиатора на стабилизатора вече не е горещ. В началото той е загрят над 100 градуса, защото като го наплюнча с пръст слюнката се изпарява! После бавно започва да спада тока във веригата, защото напрежението на батериите започва да се повишава и разликата му с напрежението на стабилизатора става все по-малка, за това и токът намалява. Когато процесът на зареждане приключи, токът е към 0 ампера и за това и радиаторът е със стайна температура : ) Има няма три години ползвам това зарядно, дори кабелите му, които минават между ребрата на радиатора са с цяла изолация. Зарядното ми е ужасно!!! В смисъл технически изпълнено, но все ме мързи да му сложа кабелите както си трябва. Не правете като мен, не че сте тръгнали де : ))

Вентилационните отвори обаче са яко нещо, мислех си за тях обаче си казах че ако стане беля няма да има кой знае ква разлика, експлозия все ще има, скоростта на взрива на тия батерии в стоманените си корпуси е ужасно висока...
Яба даба ду!

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
Виж ти сам си отговаряш на въпросите  :beer  Истината е,че това животинче е доста опасно, внимавай с него, тествай го с едно на ум.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Хаха, нещата дето съм ги описал като хипотетични могат да се случат предимно ако ловците на митове си поставят за цел да докажат че са възможни, нали знаеш как те когато нещо отказва да гръмне, намират начин да има експлозия  :west2 :D Аз ги споменах по-скоро със сарказъм, иначе от толкова много лаптопи по света, поне един щеше да е убил някого : )) НО ВСЕ-ПАК ИМА НЯКАКЪВ ШАНС ЗА ВСИЧКО В ТОЯ СВЯТ, ЗА ТОВА НЕ СЪВЕТВАМ НИКОЙ ДА ПРАВИ КАТО МЕН. Според мен модът ми е напълно безопасен, или поне доста по-безопасен от голяма част от модовете които се използват. Керамичната изолация на фланеца ми ще издържи и това което пластмасовата изолация на тридента не би издържала, ама ако на тридента не издържи, късото пак си е на  лице. За това казвам че при нормална употреба е безопасен мода, не бих го дал никога на начинаещи. Хора ме молиха тия дни да им направя, казах им че е доста опасно да използваш такъв мод ако не разбираш някой основни неща или си твърде разсеян (за съжаление аз съм, ама с модовете гледам МНОГО да внимавам, както внимавах и когато работех в сервиз и на ден оправях по няколко телевизора - там също е МНОГО опасно ако човек се разсея). И им препоръчах да си поръчат мода на Смокинг Маниак, на който батериите не се вадят за да се сменят, обясних им че този мод е страхотен и безопасен, а моя може да ги убие.

Едит: само да спомена нещо - зареждането на две или повече батерии, ПОСЛЕДОВАТЕЛНО е изключително опасно, дори и те да са съвършено еднакви. Освен ако не искаме да ги зареждаме до напрежение не по-високо от максималното на всяка една от тях по отделно - което е тъпо и няма смисъл и никой не го прави де. Когато зареждаме последователни елементи, може да стане така че заради разлика във вътрешните съпротивления или заради някаква друга причина, върху едната батерия да се получи по-голям пад отколкото върху другата, и този пад ще бъде по-голям от максималното напрежение на елемента. А това е адски опасно... :west2 :west2 :west2 :west2
« Последна редакция: 24 май 2015 - 22:10 от azz »
Яба даба ду!

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
 :85: Голям си образ образ, хубаво си направил и си им казал. Аз в нас изпарявам със самоделка 220v с КИС Злостър, може да си го засичал из форумите. Та като идват приятели на гости и видят,че изпарявам с кабелен мод, влизащ в кутия от която пък излиза кабел включен в контакта и ме определят за луд,че опасно било. Вече 2 години не съм го барал, никакви проблеми, бях му сложил един мини вентилатор да охлажда,ама много дразнещ звук създава та го изкормих, това единствено което съм пипал от тогава.