* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: mosfet бутон - "механичен" мод с тактален бутон  (Прочетена 15439 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен trankata

  • mgSemGD
  • Administrator
  • ******
  • Публикации: 2771
    • Girls from your town for night
  • Местонахождение: София
Вярно че единственият ми  опит  за MOSFET  кутийка си  остана и  последен  ,  но  горещо препоръчвам   метода с управление на FET-a от EGO платка  .
Има достатъчно  евтини платки   вече в продажба  и  решават  някои  основни  проблеми  в самоделните   модове  :vape
Мисля да  тествам PWM с таймер 555  как ще  е :D

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Аз съм го правил в един мод това, не беше толкова мощен но принципа е същия. Ако използваш КМОС чипче 7555 ще можеш да го направиш да работи и на 3.7 волта, то и с обикновен 555 става ама за предпочитане е КМОС. Даже мога да ти кажа една тарикатска работа, като го направиш изпарявай и изчакай батериите ти да паднат до около 3.7 волта под товар - тогава замери колко волта се получават между масата, и извод 5 на таймера когато активираш мода. Сега остава само да си намериш малък ценер-диод (това е стабилизатор на напрежение) с максимално близка до тая стойност, и да подадеш напрежението от изхода на стабилизатора на пети крак на таймера, без да махаш кондензатора който го дава на маса. По тоя начин освен регулация на напрежението на мода си, ще имаш и стабилизация. Когато напрежението на батериите ти падне под 3.7 волта, автоматично дължината на импулсите ще се увеличава, а когато напрежението на батерията ти е над 3.7 волта, дължината на импулсите ще се намалява... Това си е чисто моя разработка, исках да я споделя в руския форум преди три години когато ми хрумна, ама ме мързеше, а в България като че ли хората не се интересуваха много от идеята. Иначе много трудно го измислих, чудех се как да го направя тоя номер със стабилизацията, търсех седмици схеми в интернет за стабилизация с 555 ама нямаше. И тогава ме озари гениалната мисъл и направих симулация в протеуса и взе че стана, после и на практика стана и модчето ми бачкаше доста прилично : )) :smoke
Яба даба ду!

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
Чудесна идея за стабилизирана електроника. Браво. Също съм се чудил над 555 стабилизиран на 3.7 но уви моите опити не бяха увенчани с успех. Това ставаше преди 2 години когато електроники нямаше, а модовете таман навлизаха и бяха брутално скъпи. Сега вече ми е малко излишно това при положение,че има прилични платки на прилична цена. Колко се рових и аз да търся схеми, трябвало да я споделиш идеята тогава, кой знае на къде щеше да ме отвее това.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Трябваше ама... Между другото, по моя метод ако потенциометъра за регулация се замени с обикновен тример от тия дето се въртят с отФерка, ще си остане стабилизация на 3.7 волта, стабилизацията действа доста добре. Между другото, ШИМ има по-добър КПД от платките с преобразователи : )
Яба даба ду!

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
Да вероятно е така поне за по-вечето платки на пазара, но едва ли е осезаемо. Прост ШИМ правих преди време върху едно лаптопско захрядно 120 вата което в последствие реши да види свят и отиде във Франция при колега. Обаче с такъв ток не е много прецизен, но пък е доста надежден, помня,че и вотметъра нещо се бъркаше.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Волтметъра директно ли вземаше накъсан ШИМ сигнал, или през някакви елементи които интегрират накъсаното напрежение, преобразувайки го в не накъсано такова, чиято амплитуда зависи от дължината на импулсите на накъсаното входно? Трудно се мери шим директно, освен ако нямаш уред с true rms, аз само няколко пъти съм докосвал такъв уред и не беше мой никак : ))
Яба даба ду!

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
А директно от ШИМ-а, проста схема беше. КИС е значително по добра за тези цели, да не кажа и най-добрата. А по добра от КИС на усещане е чистата механика,мосфета също приспада в тази графа или трафче на прав ток.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
И аз така мисля така човек, при мосфет мод пак става дума за механичен, просто ключа е по-съвършен : ) За това и не ми се вкарва друга електроника в мода, искам да си е механика. Ако е директно в шима волтметъра, не е възможно да бъде измерено напрежението, освен ако не е стрелкови волтметъра или скъп с трю рмс, той се обърква задължително.
Яба даба ду!

Неактивен БГ/Вейпър

  • Задавайте въпроси мястото да получите помощ e Vaping.bg
  • Global Moderator
  • ******
  • Публикации: 2031
  • ПОМАГАМ СТИГА ДА МОГА
    • Vaping.bg-Wiki
  • Местонахождение: Пловдив
Ето го на още едно место този бутон 12в-60А с малко по тънка цена :
https://vikiwat.com/product/8943/buton-tip-starter-60-a-12-vdc-off-on-vlagozashtiten.html

Неактивен Krasi_T

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1346
  • Местонахождение: Пловдив
Ама вие стартера без бендикс  ли  ще си  включвате  с тези  бутонки  ?  :D

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
Този бутон според мен не е подходящ за нашите цели. Това е силов бутон който гаранция ще се натиска много трудно предполагам 8-10Н а максимално допустимото за нашите цели за да е удобно е 5Н за мен най добре е 3Н но тези бутони едно,че в БГ не се продават и второ,че почти липсват, хем да са яки, хем да са лекички. Мога да препоръчам фирма ТМЕ склад Полша наистина имат качествени бутони и наистина такива бутони са кът. В България вкарват евтинийки шото на никой не му се дават 15-50лв за един тъп бутон, но от друга страна пък ако искаш да направиш нещо качествено и всички други материали са ти скъпи и качествени някак не върви да плеснеш грозен и гаден пласменге бутон за 3 пари. Нашите ел магазини са под всякаква критика, нищо нямат като хората, тоест не само за бутони важи това,а почти за всичко.
« Последна редакция: 28 май 2015 - 23:56 от RaIDeR »

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Може би си прав за бутона... Мисля че с лостче би  могъл да стане по-лесен, ама аз съм му навит и така, харесва ми че е малък. Ама пак е неразглобяем, аз бих се изкефил на бутон дето да може да се разглобява и да се почиства както човек може да си почисти бутона на механичен мод.
Яба даба ду!

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
 :) Е за какво ти е разглобяем като има водонепроницаем антивандал с гарантирани амнам си колко прецъквания. Нали това е идеята на мосфета, да не се налага як бутон,а да се направи с някой по засукан. Яките са си по дървараски,дялани с теслата. Иначе минусът при мосфета е заеманото място за него, удължение чрез проводници, загуби на електричество (макар и минимално има го),допълнително загряване на мода(макар и минимално има го). Най си е добре якуту бутон ама хем да е як гем да е фешън,хем да се бара леко,ем да е издържлив.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
То идеята на мощния бутон е точно да няма никакви мосфети, най-добре би било водонепроницаем вандал дето да издържа до 100 ампера ама такова животно дори и ГМО още се не е родило и и нема се рОди : )) Иначе за мосфета според мен ако е правилен и е изпълнено опроводяването качествено, има по-малко преходно съпритивление и по-малко загряване и от най-добрия механичен бутон, 4 милиома е адски малко съпротивление, а ако използваш повече от един мосфет в паралел, както аз направих в моя мод, съпротивлението се дели на две - като при това не е нужно по-голямо напрежение за отпушване на гейта, защото мосфета не се нуждае от ток на гейта а само от напрежение, защото има изключително голямо входно съпротивление. Освен това мисля че мосфета заема много по-малко място от дори най-компактния механичен ключ, който може да поеме тоя ток. Ама мен идеята за чистата механика ме кефи повече, разглобяем мъничък здрав и як бутон... ех... мечта... Особено ако е с позлатени контакти или направо златни или платинени контакти  >:D Ех, и кутия от титан, със златни максимално къси и дебели проводници и полюси за държачите на батериите (задължително порцеланови държачи, подсилени отвътре с арматура за да не стане сакътлък при изпускане), златни конектори с керамични изолатори, ех...  : )))) :D :D :D
Яба даба ду!

Неактивен moby

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2378
  • Вейпо нема умре!
    • knitwicks.com
  • Местонахождение: Красно село
... ех... мечта... Особено ако е с позлатени контакти или направо златни или платинени контакти  >:D Ех, и кутия от титан, със златни максимално къси и дебели проводници и полюси за държачите на батериите (задължително порцеланови държачи, подсилени отвътре с арматура за да не стане сакътлък при изпускане), златни конектори с керамични изолатори, ех...  : )))) :D :D :D
ех мечти, мечти :) Ама нужно ли е всичко това за естествените нужди на един изпаряващ?
По-арно си е да е просто, голо и с дупка от долу!