* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)  (Прочетена 1380 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Здравейте, колеги,

Днес се случи нещо странно с мода ми, SMOK AL85 както се разбира от заглавието на темата. Изпарявах докато батерията се изтощи почти на 0 процента, но все още не се беше включила защита за low battery и загасих мода. Прибрах се вкъщи, пуснах го да се зарежда и след около 30 минути отидох да направя няколко дръпки докато е в контакта. Усетих, че мода е топъл, което е нормално докато се зарежда (пишеше 40 градуса температура на мода). Натиснах пусковия бутон и ми излезе low battery, след това ме пита дали съм сложил нов coil и пак даде low battery. В същия момент видях, че изпарителят ми е протекъл и изгасих мода от контакта. Свалих батерията, свалих изпарителя и минаха около 30 минути докато направих нов сетъп. След това сложих батерията обратно и мода вече не иска да тръгне. Зареждам го от около 2 часа, но няма никакъв признак на живот. Батерията дори не се затопля, което ме навява на мисълта, че изобщо не се зарежда. Премерих я с мултицет (без да е поставена под товар) и измери 0.3 волта... след още 3 минути - 0.4, след още толкова - 0.5 и т.н. докато след 20-тина минути беше около 1 волт. Батерията е Sony VTC 6 купена от dcpower преди 2 седмици и е на около 10 цикъла.

Някаква идея какво може да се случва? Дали проблемът е в мода, дали е в батерията? Нито имам 2ри мод, нито 2ра батерия, нито уред, който използва 18650 батерии, за да я тествам. В момента продължавам да зареждам батерията в мода, но за сега нищо не се случва.

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Re: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)
« Отговор #1 -: 26 август 2017 - 21:11 »
Изглежда, че батерията има най-ниско напрежение (около 0.2 волта), точно след като я извадя от мода, който би трябвало да я зарежда и постепенно се качва до 1 волт. Не знам как е възможно това... Възможно ли е да окъсява батерията докато се зарежда? Но пък така би трябвало да се отделя доста топлина, а батерията си седи студена...

Неактивен NRK

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 34
  • Местонахождение: Перник
Re: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)
« Отговор #2 -: 26 август 2017 - 21:20 »
Не съм голям специалист но да кажа какво мисля аз.
Първо батерията след като на мултицет ти показва че е околоо 1 волт значи проблема е сериозен.
Второ мода има защита за преразреждане но след като е протекъл испарителя е възможно да е дала накъсо батерията или електрониката или и двете.
Относно първото ако батерията е преразредена или е дала на късо и се е разредила със сигурност ще ти трябва зарядно което може да събужда разредени батерии. Съмнявам се че мода ще го направи. Ако е електрониката единствения човек който може да ти спаси мода е Манияка.
И в заключение ще кажа само едно..
Никога не исползвам за пълно зареждане на батериите си мода. Винаги зареждам клетките на външно зарядно.
И никога не оставам с един мод.
Мога да те посъветвам да инвестираш във външно зарядно допълнителни батерии и поне още един мод. Дано не посегнеш към вредния навик в тази ситуация.

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)
« Отговор #3 -: 26 август 2017 - 21:37 »
Христо, прескочи до офиса да погледна "покойника" Ако една батерия е паднала толкова ниско от нея не става нищо. Литиево йонните батерии се саморазрушават под 2,5 волта. Ако уреда ти е верен моя съвет е да хвърлиш батерията. Остава въпроса кой е виновния, батерията ли се е скапали  или мода е повреден?

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Re: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)
« Отговор #4 -: 26 август 2017 - 22:43 »
Smoking-maniac, в момента не съм във Варна, а в София и не знам кога ще се връщам. Четох, че мода е разрежда батерията до 3.5V. От 100 до 0 процента, батерията издържа около 12мл, което е точно толкова колкото попринцип си издържа. Не знам какво стана, дори не знам как е възможно да се разреди от 0.1V. Ако даде някъде батерията на късо, няма ли да започне да се загрява, да пуши, да гори? Утре ще взема 2ра батерия и ще пробвам какво ще стане с нея. Някакви идеи как да проверя дали не е наред нещо с мода? От 2 часа се опитвам да го отворя и е с много кофти болтчета, не мога да ги развия... Ще търся такава отвертка утре.

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Re: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)
« Отговор #5 -: 27 август 2017 - 12:41 »
След като батерията стоя извън мода без да се зарежда около 10 часа, сега има напрежение 2.0V.

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)
« Отговор #6 -: 27 август 2017 - 17:13 »
Както казах, батерия паднала под 2V e крайно съмнително да проработи или ако работи да бъде нормално. Има два варианта: да се е скапала батерията или мода по някаква причина да консумира много енергия, дори и на празен ход и да разрежда бързо батерията.  За да направиш тест вземи здрава батерия и пробвай как ще се държи, но я наблюдавай през цялото време за да не стане сакатлък.

  Ако искаш да си играеш с отваряне на мода може да се пробваш, моя съвет е ако не разбираш от електроника да не се правиш на майстор. Мода може и по Еконт да ми го пратиш за оглед, неприятното в случая е че плащаш и двата транспорта тоест около 7,60 лв.

Неактивен NRK

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 34
  • Местонахождение: Перник
Re: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)
« Отговор #7 -: 27 август 2017 - 17:39 »
Поскушай Милен.
Знае какво приказва и може да ти помогне.

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Re: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)
« Отговор #8 -: 27 август 2017 - 20:27 »
Преди около час сложих друга батерия (Panasonic NCR18650B) и с нея мода тръгна. За сега всичко изглежда нормално, мода си работи, батерията не загрява и не се разрежда необичайно бързо (поне по индикацията на мода). Сега ще я изтощя малко и ще я пусна да се зарежда, за да видя дали не е там проблемът.

Модът иначе не съм забелязал да консумира много енергия на празен ход. Почти не го гася, само го заключвам и така карам постоянно като през нощта го пускам да се зарежда и на сутринта го взимам. Батерията ми се е случвало само 1 път да я изтощя до край с изключение на този случай и тогава нямах проблем. Четох, че индикацията за low battery се включва на 3.5V, а когато го пуснах да се зарежда не се беше включила. Не знам как е паднала под 2V.

От електроника не разбирам много и не мисля да се правя на майстор. Днес сутринта само го отворих, за да видя дали случайно не влязла течност в мода, но нямаше никакви следи. Иска ми се Милен да го види, тъй като в момента не знам от какво е възникнал проблемът и дали не му има нещо на мода. Притеснява ме това, че изглеждаше, че всичко е наред пък се скапа... Проблемът е, че това вероятно ще отнеме около 3-4 дни (2 дни пътуване и още ден-два докато Милен го види), а имам само 1 мод и нямам с какво да го заменя през това време. И все пак, ако усетя нещо ще го изпратя веднага.

Искам да ви попитам и как стой въпросът с гаранцията на батериите. Имат ли вообще гаранция и ако да как се разбира дали проблемът е бил в батерията или аз съм го причинил?

Неактивен NRK

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 34
  • Местонахождение: Перник
Re: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)
« Отговор #9 -: 27 август 2017 - 20:49 »
Ами за гаранция не знам.
Но виж имам една механика с която мога да се разделя.
Разбрах имаш др батерия остава само някакво зарядно да си намериш и ще закърпиш положението.

П.п. немезис е механиката.

Неактивен NRK

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 34
  • Местонахождение: Перник
Re: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)
« Отговор #10 -: 27 август 2017 - 22:23 »
Имах в предвид да ти подаря механиката.

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Re: Проблем със SMOK AL85 (или с батерията?)
« Отговор #11 -: 28 август 2017 - 11:47 »
Колега, благодаря за щедрото предложение. Не мисля обаче, че имам достатъчно опит за механичен мод и ме е страх да не стане някакъв сакатлък. Чакам в секцията купувам/продавам да изпадне някакъв регулируем мод, който ми допада. Нещо малко, може би едно Pico.

По темата, използвам мода вече почти ден, направих 1 зареждане на батерията през нощта като през първия час я наблюдавах да не стане нещо. Всичко изглежда напълно нормално и предполагам, че проблемът е бил в батерията. Сега ще проверя дали има някаква гаранция.