* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: Eleaf istick pico  (Прочетена 65265 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Mountebank

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 158
  • Местонахождение: Майнатаун
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #540 -: 27 декември 2016 - 14:17 »
Наистина като че ли с фирмуеъра на ArcticFox ТК е доста по-добър. Въпреки, че менюто все още ми е леко объркващо, но пък настройките може да се правят на компютъра и директно да се сетнат на Пикльото.


Неактивен Kris86

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 96
  • Местонахождение: Radomir
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #541 -: 27 декември 2016 - 19:23 »
Аз имам същите преживявания като колегата Сточ. С темп контрола усещането е по- бедно отколкото във вариват. Особено на пикото.
Май ще почакам още малко преди да опитам отново.

Неактивен MileStone

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 978
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #542 -: 27 декември 2016 - 19:36 »
Аз лично го лекувах, като колегата SashGG, определено само така ми работеше, иначе по никакъв начин тръгваше.

Vape on


Неактивен enki

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 542
  • Местонахождение: София
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #543 -: 27 декември 2016 - 20:16 »
По-високи ватова са нужни в температурен контрол ,за да достигне температурата по-бързо .

Неактивен SashoGG

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1604
  • Местонахождение: Велико Търново
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #544 -: 27 декември 2016 - 20:20 »
По-високи ватова са нужни в температурен контрол ,за да достигне температурата по-бързо .

Честно казано,не съм съгласен с това.Днес реших да навия стомана 0,5мм,пак на 2,5 и 6 витки,задал съм му 20вата,както и във ват режим,185 градуса...ами пали си нормално,нямам нужда от повече ватове.

Неактивен Topper

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2759
  • Je suis West Hamm !
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #545 -: 27 декември 2016 - 20:32 »
20 Сашо е ок, ама някои колеги държат на 10-12-15 вата... Не знам как и защо изпаряват така, и за какво са им тези модове, но явно така ги кефи. Виж назад.

Изпратено от моят HUAWEI GRA-L09 с помощта на Tapatalk
Няма извинение за неграмотност на ниво 4-и клас. Дори на 54г.
Гледаш, лети ято орли. Кацнат.... те лешояди!

Неактивен demiro

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 46
  • Местонахождение: селата
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #546 -: 27 декември 2016 - 20:44 »
Определено със заводски фирмуер, пикото има проблем с температурния контрол. Най-малкото - не определя коректно съпротивлението, то пада едно махане-слагане на изпарители, едно чудо...
Какво правя аз... Ползвам 316L стомана 0.40 от фаста, като на снимката по-долу. Като направя нова намотка, задължително "прогарям" малко на ватове, като стискам навивките да прилегнат плътно една в друга и да се подравнят с едни клещи дългоустници. След това с тънка игла раздалечавам всички, пак равномерно. Както спомена някой горе, при нова необгорена намотка съпротивлението - лъже. Отделно, ако са прилепени навивките, пак не е хубаво за TC. Оставям така приготвената консистенция ( :) ) да изстине, чак тогава слагам на пикото, заключвам съпротивлението. Градусите на 210, коефициента на 92, около 28W, и тук идва прелестта на ArcticFox..., след няколко дръпки оставям да изстине, поглеждам реалното съпротивление и леко коригирам съпротивлението нагоре (най-често само в третия знак с плюс три-четири), градусите правя на 220. Показател за мен, че работи добре TC, е когато натисна бутона без да дърпам от мундщука, контролът сработва на втората-третата секунда. Както спомена колегата enki по-горе, трябва си и мощност. Лично за мен, ако ще се ползва под 18-20 вата, по добре на вариват режим.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Неактивен enki

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 542
  • Местонахождение: София
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #547 -: 27 декември 2016 - 20:45 »
Ако си на 30 вата с температуен контрол не значи че изпаряваш на толкова - достигаш температурата ,която си задал на тези ватове.След това температурния контрол си върши работата.Ако дръпката ти е 2/3 секунди а ватовете малко ,може изобщо да не достигнеш до тая температура .Позвам температурен контрол със стомана и аз имах същите проблеми под 20 вата .Някой да ме поправи ако бъркам.12/13 вата на теория може би пестят батерия ,но като държиш бутона 2 пъти по-дълго ..кел-файда дето викат комшиите :beer

Неактивен Topper

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2759
  • Je suis West Hamm !
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #548 -: 27 декември 2016 - 21:02 »
Любопитно ми е, как измервате „реалното” съпротивление в хилядни, за да го коригирате?

Изпратено от моят HUAWEI GRA-L09 с помощта на Tapatalk

Няма извинение за неграмотност на ниво 4-и клас. Дори на 54г.
Гледаш, лети ято орли. Кацнат.... те лешояди!

Неактивен demiro

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 46
  • Местонахождение: селата
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #549 -: 27 декември 2016 - 21:27 »
ArcticFox-а го мери, както и myevic... Нагласям да се вижда във втората колонка до батерията, когато ми трябва, през другото време там са ми процентите. Не казвам, че е реалното, а това което вижда модът и от което определя работата си в TC.

« Последна редакция: 27 декември 2016 - 21:29 от demiro »

Неактивен Topper

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2759
  • Je suis West Hamm !
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #550 -: 27 декември 2016 - 21:58 »
Пак не разбрах, каза (не само ти) че мода не мери точно. Как го установихте и с колко коригирате?
Това, което виждам аз, е 0.547 ома, изписани на екрана като 0.54. Пестят място. Едва ли не взимат реалното съпротивление в сметките.

Изпратено от моят HUAWEI GRA-L09 с помощта на Tapatalk

Няма извинение за неграмотност на ниво 4-и клас. Дори на 54г.
Гледаш, лети ято орли. Кацнат.... те лешояди!

Неактивен demiro

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 46
  • Местонахождение: селата
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #551 -: 27 декември 2016 - 23:51 »
Не мери точно, не защото сме го установили с някакво измерване, а защото за да работи коректно на ТС и да нямаме чувството, че не е както на вариват работата, трябва или да вдигнем градуси, или да променим нагоре съпротивлението, или да "бутнем" коефициента. Аз се опитах да дам пример с това, което аз правя и е факт, че ми помага (както се казваше в оная реклама). Почти винаги правя лека корекция в менюто за намотката, три-четири стотни нагоре. Може, както спомена колегата горе, проблемът да е точно във фасттечката стомана, а не в мода, беш ли му макята. Даже, почти съм сигурен че е така, защото и при VTC Mini правя хватки с тази жица. Прав си (ако и да си цитирал неточно написаното на скрийншота), в първият ред е закръглена стойността, заради място за катинарчето, на втория е реалното моментно съпротивление, но това какво отношение има с предното ми мнение?!
Сега, ако трябва да сме малко по обстоятелствени, какво е предимството на ТС?
До скоро, освен че с него не може да ти изгори памукът, плюс беше за почитателите на дебелата жица, че като сложиш по-големи ватове - пали на тях и след това ограничава мощността. С навлизането на прехийт функциите, остана само първото. :)

Неактивен Topper

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2759
  • Je suis West Hamm !
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #552 -: 28 декември 2016 - 00:11 »
Цитирах показания от моето Пико с моят атомайзер. Прехийт има от 4 години, ако си спомням правилно. Не може така категорично да се казва това или онова е неточно, като не може дори да се провери. Пък разчитаме на него да смята MCU-то? Това за дебелите жици хич не го разбрах пак....Явно не се познава.механизма на термоконтрола.

Изпратено от моят HUAWEI GRA-L09 с помощта на Tapatalk

Няма извинение за неграмотност на ниво 4-и клас. Дори на 54г.
Гледаш, лети ято орли. Кацнат.... те лешояди!

Неактивен demiro

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 46
  • Местонахождение: селата
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #553 -: 28 декември 2016 - 00:30 »
Чак ме накара да си прочета назад написаното отново.... :)
Ми, не си намерих някаква кой знае каква категоричност?! Субективно мнение съм споделил и аз от моята си "камбанария". В което казвам, че при заводските фирмуери има проблем, който е в по-малка степен изразим в руската, заради възможността да променяме до стотни съпротивлението.
Относно прехийта, може, не споря. То, някои масони карат и бентлита...
За "механизма на термоконтрола", също няма да споря.

Неактивен Topper

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2759
  • Je suis West Hamm !
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #554 -: 28 декември 2016 - 00:39 »
Механизма е, че се следи промяната на съпротивлението за градус температура. И промяната за 316L не е 094, ами е 0.00094 ома. Дали АЦП което може да отчете такава промяна, не.може да измери 0.447 ома? А и това не е важното, когато заключваш съпротивлението, задаваш референта стойност или стойност, от която нататък да се отчита. Дали е 0.4, 0.44, 0.447, 0.447321 все тая, отчита се промяната, за да се изчисли температурата.
Едит: най-вероятно стоманата не е това, което пише на етикета, ерго TCR е неверен.
Изпратено от моят HUAWEI GRA-L09 с помощта на Tapatalk
« Последна редакция: 28 декември 2016 - 00:41 от Topper »
Няма извинение за неграмотност на ниво 4-и клас. Дори на 54г.
Гледаш, лети ято орли. Кацнат.... те лешояди!