* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: Нагреватели за температурен контрол  (Прочетена 7139 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Smoking-maniac

  • Moderator
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Нагреватели за температурен контрол
« -: 17 септември 2015 - 22:23 »
Няколко пъти ми се наложи да давам съвети за правенето на нагреватели за темпераурния контрол затова написах една статия в моя блог - Нагреватели за температурен контрол, проблеми ще копирам повечето от нея тук с цел да споделя моя опит. Надявам се в дискусията да се появят интересни факти за да се изчистят неясните моменти.

********************************************************************************************

Използването на температурен контрол изглежда много примамливо решение за подобряването на вкуса при изпаряване, за защита на нагревателите, за икономия на батерията и т.н.  Добрите намерения на производителите обаче са съпътствани с много проблеми и забележки, не всичко е толко просто колкото изглежда, ще си позволя да дам един пример:

Мисля, че беше миналата година - на паркинга на Пикадили където се събират всяка вечер разни дрифтери забелязах странна гледка. Едно ново BWM - 7 серия беше паднало от паркинга на улицата, предположих, че някой го е блъснал въпреки, че нямаше следи от удар. Впоследствие разбрах, че младия "дихател" се е опитал да върти гумите без да излючи системите за сигурност - тракшън контрола и другите.

Ето това се получава ако не знаем какво правим!  Има два начина по теория да се избегнат проблемите със сигурността: Fall safe и Fautl tolerance. На разбираем език първия начин е да се създаде система при която отказите на устройството да станат безопасни - това се решава с апаратен излишък - тоест слагаме повече елементи в системата чрез които заобикаляме опасния отказ. Втория начин е чрез надежността на самите елементи в системата да гарантираме нейната устойчива работа - тоест слагаме висококачествени елементи преоразмерени с повече %  от нуждата.


Какво се случва в света на електронните цигари в тази връзка. Тези модове които са направени по системата Fautl tolerance са доста по скъпи, което е нормално. Нормално да, но клиента търси винаги по евтиното. И идват китайците или други производители които са се премерили в таргета на клиенти търсещи евтиното.

Предполага се, че те ще използват другата система - Fall safe за да се получи аналогична продукция. Е да ама не - те не искат да слагат повече детайли!  В крайна сметка се получава продукт който крие в себе си скрити дефекти. Това са най вече неспособността в случая правилно да се регулира температурата. Не винаги обаче и не във всяка ситуация - много от тези продукти успяват да се справят с повечето проблеми.

Искам да бъда правилно разбран - след като болшинството от продуктите в този магазин са китайски значи не всичко е толкова зле колкото го описвам по горе. Трябва обаче за себе си всеки да прецени какъв приоритет има - иска просто да опита или има сериозни намерения или познания. Защото нещата не са толкова прости колко изглеждат.

Да се върна на примера с омятаното BMW.  Ето пример за решение с Fautl tolerance което е довело до опасен отказ - в случая дихателя е минал само с омачкани ламарини, но можеше и да е по зле. Имаме нова чудесно направена кола със сложни системи за защита която въпреки това е намачкана ... и тук разбира се става въпрос за участието на неизбежния човешки фактор.

Съжалявам ако съм бил многословен, но искам добре да разберете - не се захващайте с нещо което не сте осмислили напълно или нямате познат/продавач който добре да ви обясни за какво става дума.

Сега ще се опитам да ви помогна да разберете малко материята на температурния контрол и как да избегнете малките подводни камъни.

Принципа на действие съм го описал в няколко предишни статии и тук просто ще повторя накратко: Целия принцип се гради на промяната на съпротивлението на нагревателя в зависимост от температурата. Как става това на практика?  Принципно е елементарно - знаем материала от който е направен нагревателя при колко градуса какво съпротивление има, мери се съпротивлението по време на изпаряването и според таблицата вкарана в електрониката се отчита колко е температурата.

Усложненията идват от външните фактори - човек, изпарител, контактни съпротивления и т.н.  Пример: слагаме нов изпарител - всичко е чудесно, той е направен както трябва, но има една малка подробност - той е скоро ползван и е нагрят. Как тогава мода с температурен контрол ще разбере какво е истинското му съпротивление и да се настрои по него?

Казуса се решава с постоянно мерене на съпротивлението и регистриране на факта, че изпарителя е свален. При следващото включване той пита: Стар изпарител - натисни - или Нов изпарител - натисни + . След отговора "Нов" мода се тарира като смята, че новия изпарител е със стайна температура. При отговор "Стар" в настройките не се променя нищо.

Следващ пример: Навили сме нагревател примерно от никел който най често се ползва заради ясната му характеристика температура/съпротиление, до тук добре, но между намотките става моментно късо (никела не се оксидира както кантала/нихрома при dry burn - прогаряне). Как реагира мода в този случай в който както изпаряваме рязко се променя съпротивлението - електрониката DNA 25/40 реагира като изключва температурния контрол.

Ако не направи това има опасност да се промени рязко температурата на изпаряване защото съпротивление не е измерено както трябва или излиза от зададената характеристика. Обратен пример: слаб контакт във винтчетата / конктора 510 или някъде по веригата. Резултат - повишено съпротивление = мода увеличава подаваната мощност според закона на Ом за да отдаде зададената мощност и имаме лош вкус и прегрята пара. Тук DNA 25/40 реагират веднага по същия начин - изключват температурния контрол.

С новата електроника DNA200 тези примери се обработват малко по сложно. Създаден е алгоритъм който позволява малки отклонения с цел мода да се задържи в температурния контрол. Има много настройки в софтуера които могат да заключат съпротивлението със зададен % на отклонението, има настройка за колко време се позволява температурата да излезе от зададените граници, самия алгоритъм за намалянето на мощността при доближаване на границата дали да бъде "мек" или "твърд" и т.н.

Сега ще дам някой насоки как трябва да се прави нагревателя и върху какво трябва да обърнем внимание. Най напред трябва да се съобразим с това, че съпротивлението на нагревателя вече е в порядък по ниско от това с което сме свикнали при кантала. Ако там ползвахме нагреватели със съпротивление 1 Ом или 0,8 Ома  тук ползваме 0,1 Ом или 0,08 Ома. При толкова малко съпротивление на нагревателя в електрическата схема вече са фактори дребни неща които преди нямаха значение.

Пример: Леко зацапан централен пин с течност или някаква мръсотия - в състояние е да извади мода от контрол а вас извън нерви, защото се променя хаотично. На мен първия път ми отне цял ден докато локализирам какво става.

Пример: Не добре затегнати винтчета за закрепването на нагревателя - същата ситуация. Трябва много добре да се стягат, което крие опастност от тяхното скъсване.

Пример: Късо между навивките на нагревателя - моментните къси са най опасни, докато мода реагира температурата заминава нанякъде. Просто нагревателя реагира със закъснение на всичко което идва като мощност, по бавно нагрява и бавно изстива.









На снимките по долу са показани примери и начини за навиването на нагреватели за модове с температурен контрол. Важното което трябва да се следва е че нагревателя трябва да бъде навиван с разтояние между навивките. Това с старите способи - на свредло или на приспособления на микро койл вече на става. Ако използваме традиционния метод за навиване върху силикатен фитил трябва ръчно да разположим раздалечено навивките. На снимката най долу се виждат как изглеждат старите микрокойли ...








Когато обаче ползваме микро койл нещата на ръка не стават - трябва да навиваме върху винт с резба и ползвайки стандартната стъпка между резбите да създадем така необходимите разтояния. Най често се използват Ф 3мм и Ф 2,5мм - при това вътршния диаметър на нагревателя се получава Ф 2,5мм и Ф 2мм. Разбира се можете да ползвате и други размери според вашите желания и възможностите на изпарителя.

При 10 навивки например от Ф 0,35мм  никел нагревателя се получава  0,1 - 0,14 Ома в зависимост от диаметъра. Тези навивки са почти максимума който може да се събере в  Кайфуните например. Имайте пред вид, че моята практика показа един проблем - ако навиваме върху стандартен винт със съответното Ф  изводите на нагревателя се падат точно обратното на очакваното и обратно на посоката на завиването на болтчетата.










Започва една мъчно закрепяне което в много случаи просто не става или се размества микро койла - възникват късите които се мъчим да избегнем и т.н. Решението на проблема е просто трябва да навиваме върху винтове с лява резба!  Това което интуитивно правим когато навиваме на свредло или друго приспособление.  При навиването върху винт с лява резба изводите на нагревателя се падат точно както са проектирани и по посоката на завиването на загрепващите винтчета. На снимките това се вижда.










След закрепването на микро койла от никел (или друг материал подходящ за темп. контрол) преглеждаме внимателно за къси - ако намерим някое разтояние за опасно малко можем с макетен нож да разтворим навивките.




Това е което мога да ви дам като помагало за начинаещи - надявам се да съм бил полезен.

Неактивен J_Bauer

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1092
  • Местонахождение: Монтана
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #1 -: 17 септември 2015 - 22:38 »
Много полезна и необходима тема, поздравления, Смокинг Маниак! Впечатлен съм от сравненията и съм сигурен, че скоро темата ще има много страници  ;)

Неактивен Smoking-maniac

  • Moderator
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #2 -: 17 септември 2015 - 22:51 »
Ами дано да има коментари - считам, че мисленото от единичен потребител в даден момент може да се окаже грешно или неточно.  В спора се ражда истината ... или неприятелите  :smoke

barlio

  • Гост
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #3 -: 18 септември 2015 - 09:19 »
Статията ме накара да преосмисля концепцията и да направя трети опит. Първите два бяха обречени на грандиозен провал  :41: Имам усещането че проблемите идват от незнанието ми как работи устройството и какво точно правя. С нагревателя се справих без да има къси и т.н. закрепих го получи се 0,15 ома което мисля е добре. След това на мода зададох 200С и пълно разочарование от тук на сетне. Така и не рабрах като променям ватовете защо освен много гореща кратка пара придружена рязко пуфкане в началото друго нищо не се случи. Нито вкус, нито хубава пара, нито удар. Променях ватовете на дисплея сякаш не оказваха никакво значение, промених температурата на горе и още по-зле, промених я на долу и парата съвсем изчезна. За кратко време изперителя се набря до степен да е труден за пипане и голи ръце. Платката е дна 200 нагревателя е от никел 200 с незнам каква дебелина. Дали съм настроил на дисплея 10-15-18-20-50 вата няма никакво значение, сякаш тази функция не работи. Целта ми е постоянна дръпка от порядъка на 3,5-4 секунди, като през цялото време да усещам равномерна не много топла гъста и вкусна пара, а не мощно избухване за 0,5 секунди и след това все едно въм пуснал на 0,1 вата мода при работа с кантал примерно.

Неактивен JokoTash

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 438
  • Местонахождение: София
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #4 -: 18 септември 2015 - 09:28 »
Сашо обърни внимание ка памука. Трябва да има обилно памук и да е плътно в намотката. Добре е също така диаметъра на намотката да е от 2.5 нагоре. Би трябвало на 210-220 градуса/30-40 вата да работи добре. Но разбира се има много фактори.. Аз по принцип не съм успявал да направя никелова намотка, която да е на нивото на кантала, що се отнася до уста-бял дроб... Когато говорим за Инхалиране обаче, никела е недостижим. ;) От както минах 100% на инхалиране, намотките са ми никелови основно...

П. С. Влез в софта и си изключи предварителното подгряване или го намали на 40-60 вата.

barlio

  • Гост
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #5 -: 18 септември 2015 - 09:38 »
Благодаря Жоро, ето че има нещо, което не разбирам. Каква е функцията на това предварително (за какво служи) подгряване и как точно се казва опцията в софта, за да я намеря по-лесно. Аз направих намотката на 2,2 бургия без да допирам намотките и сложих бамбукова прежда. Памук не ползвам от доста време, просто с него не можах да свикна. Довечера ще опитам на винт с диаметък 2,5 или 3мм и повечко бамбук ;)

Неактивен stocher

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3454
  • Местонахождение: България - Пловдив
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #6 -: 18 септември 2015 - 09:40 »
Поздравления за темата!
Аз засега ще участвам само с общи приказки. Защото нямам подходящо за целта устройство. Чакам го, имам човек наблизо с много опит, който ще ми предостави подходящи "жици" - за да не купувам наред и останат излишни. Маниака е много точен със съветите. Разберете всичко за устройството си. И накрая - сега ще разберем свестните изпарители дали наистина са такива, защото във веригата на съпротивлението участват пинове, болчета, пружинки и т.н. Аз ако преценя, че ми харчи батерията повече от нормалното и не получа по-рядко обслужване - не виждам смисъл. За вкуса - едва ли, все още не вярвам че е по-добър!
Ще пишем. Темата се очертава, като много интересна и полезна!
Squape RS - 5pc. copies - China Swiss Vapes Forces

barlio

  • Гост
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #7 -: 18 септември 2015 - 09:54 »
До колкото разбрах Стояне от ослушване и коментари, (моят опит е катастрофален както споменах по-горе) намотката от никел е доста далеч като вкус от нагревателите от кантал и титан (стандартните), а може и пак да не съм разбрал правилно :D Аз радко ползвам нещо без да съм на 100% убеден че знам как работи и какво да очаквам, но в случая се случи така и от тук идват неразбориите.

Неактивен stocher

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3454
  • Местонахождение: България - Пловдив
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #8 -: 18 септември 2015 - 10:05 »
До колкото разбрах Стояне от ослушване и коментари, (моят опит е катастрофален както споменах по-горе) намотката от никел е доста далеч като вкус от нагревателите от кантал и титан (стандартните), а може и пак да не съм разбрал правилно :D Аз радко ползвам нещо без да съм на 100% убеден че знам как работи и какво да очаквам, но в случая се случи така и от тук идват неразбориите.
Саш, нещо пропускаш по веригата, а тя се оказва че се състои от много елементи! Ще стане!
Squape RS - 5pc. copies - China Swiss Vapes Forces

Неактивен go4o

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 380
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #9 -: 18 септември 2015 - 11:01 »
Това мощно избухване, за което говориш, Сашо, трябва да се локализира. Милен е изброил възможните причини.Мериш намотката-0.15 ома.Под товар, ако има някъде лош контакт, Дна-то се шашка и се получава това избухване.Най-лесно е да пробваш с друг изпарител.Ако и с него е същото--остава пина на мода или самото Дна, което е малко вероятно.Ако е от изпарителя-трябва да се провери веригата-централен пин, болтчета за намотката...Когато всичко работи, ефекта е точно както желаеш-хубава,  плътна и ароматна пара(чак мазна)
 :wine2

Неактивен JokoTash

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 438
  • Местонахождение: София
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #10 -: 18 септември 2015 - 11:26 »
Идеята на подгрева е предварително и незабавно да ти нагрее намотката до работна температура. Някои модове го имаха преди време за кантала. По дифолт е настроено на 200 вата. Не помня на кой точно от екраните на Ескрайб е но е на главен такъв в долната част. Можеш спокойно да го спреш тъй като не виждам особена полза от него. Или да го свалиш на 40-60 вата. С друго освен памук не съм пробвал, понеже отдавна нямам интерес кум други фитили. Пак казвам - важно е памука да прави максимален контакт със навивките. Също така не виждам смисъл от технологията при уста-дроб изпаряване, особено в поилкови изпарители. Никела засиява истински в дрипки и субомни инхалатори.
Относно вкуса-аз не намирам особена разлика и двете са на ниво. Силните страни на темп намотките са другаде.

barlio

  • Гост
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #11 -: 18 септември 2015 - 12:05 »
Благодаря Ви! Още щом се прибера довечера ще пробвам пак :) Мисля че първия път го пробвах и на неподходящ изпарител.

Неактивен Smoking-maniac

  • Moderator
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #12 -: 18 септември 2015 - 16:30 »
Малко странна настройка първоначално 200W за 1 сек има софтуера. Явно очакват да не се изпарява на малки мощностти  :D

Настройка на мощността за предварително загряване - Prehead Power
Как да се прилага тя (твърдо/меко) касае наведнъж ли да се пусне или постепенно - Prehead punch
Времето за подгряване - Preheat Time Limit





Нямам идея плетката дали успява да зареди толкова бързо течност - аз карам на памук. Сашо пробвай с памук как е - колкото и да ти е гадно.  При оригиналната настройка и малки мощностти като моята 15-17W подгряването много често води до задействане на температурната защита, защото удара от 200W за 1 сек нагрява рязко първоначално и после бързо подминава зададената температура. Даже вдигнах на 220 гр. температурата в експериментите си, въпреки, че на 200 гр. по ми харесва вкуса.
« Последна редакция: 18 септември 2015 - 16:35 от Smoking-maniac »

barlio

  • Гост
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #13 -: 18 септември 2015 - 16:50 »
Благодаря Милене, изчерпателен както винаги. Аз доста се чудих тези опции как точно оказват влияние и реших да не ги пипам, а да ги оставя по подразбиране. Предполагам изключването става като на preheat power  задам 0 вата.

Неактивен Smoking-maniac

  • Moderator
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Нагреватели за температурен контрол
« Отговор #14 -: 18 септември 2015 - 21:42 »
Хммм  нямам идея какво ще се случи тогава :)))