* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: The dna40  (Прочетена 10089 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен JokoTash

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 438
  • Местонахождение: София
Re: The dna40
« Отговор #180 -: 05 април 2015 - 22:43 »
Е при мен на 2,5 мм и 13 навивки никел 0,35, ми се получава около 0.11, 0,12 Ома?
Ако сляза на 7-8 навивки отивам под 0.1 Ом?

Едит: СЕга Кайфа падна на 0.10 Ома и почна да вдига до 320 градуса... интересно. Не мога да схвана защо... Може би заради микрокойла? Понеже калкулатора ми обяснява, че намотката би следвало да е около 0.15 Ома...
« Последна редакция: 05 април 2015 - 22:48 от JokoTash »

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: The dna40
« Отговор #181 -: 05 април 2015 - 22:49 »
При тези малки омове влизат в сметката и разни контактни съпротивления и т.н.  Трябва добре да се стягат изпарителите и нагревателите. Реално  DNA40D може да работи до 0,06 Ома според Брандъм от Evolv. Не съм го пробвал обаче това - реших да изследвам по малкия му брат ..

П.П. може да се е получило междувитково късо и да ти е паднало съпротивлението. Аз доста си играх да раздалечавам навивките една от друга.

Неактивен JokoTash

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 438
  • Местонахождение: София
Re: The dna40
« Отговор #182 -: 05 април 2015 - 22:51 »
Така е, но ако имам проблем със връзките съпротивлението трябва да е по-голямо...а то е по-малко...
Аз пробвах това със раздалечаване на намотките, но първо намотката става абсурдно широка и второ е бахти и занимавката...
Затова пробвах директно класически микрокойл... гледах видеа - на много хора им сработва...
« Последна редакция: 05 април 2015 - 22:54 от JokoTash »

Неактивен Krasi_T

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1346
  • Местонахождение: Пловдив
Re: The dna40
« Отговор #183 -: 05 април 2015 - 22:53 »
Не залитайте в плътни микрокойли  с никел  , не се окислява като  кантала и  е нормално да окъсява между витките

Неактивен JokoTash

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 438
  • Местонахождение: София
Re: The dna40
« Отговор #184 -: 05 април 2015 - 22:56 »
Знам, Краси ама иначе, както писах, намотката става безумно широка и едвам влиза във дрипа..за Кайфа не може и да става дума...
Освен да пробвам 3 мм. диаметър намотка...

Неактивен Krasi_T

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1346
  • Местонахождение: Пловдив
Re: The dna40
« Отговор #185 -: 05 април 2015 - 22:59 »
Неудобства на екстрата  ,може и с по-тънка жица   да пробваш - съпротивлението ще е по-високо 

Неактивен JokoTash

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 438
  • Местонахождение: София
Re: The dna40
« Отговор #186 -: 05 април 2015 - 23:01 »
Това е идея, разбира се. Като се изключи, че със по-тънка жица ще е още по-трудно намотаването:)
Ще пробвам и билда на Милен със 10 намотки 0.35 на 2,5 мм., раздалечени. Да видим колко ще се получи при мен.

Ще има играчка, то се разбра...

Неактивен go4o

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 380
Re: The dna40
« Отговор #187 -: 05 април 2015 - 23:07 »
При мен работи с 0.32 - 8-9 витки и е 0.10-0.11ома. И какво те затруднява навиването-жицата е мека и става перфектна намотка.

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: The dna40
« Отговор #188 -: 05 април 2015 - 23:13 »
Аз в началото опитах с горелката да обгоря никела, но не ми се получи при плътна навивка - получаваха се къси съединения и изключваше температурния контрол - в смисъл минаваше в обикновен режим.

Имаше идея да се навива на винтче - мисля на go4о беше ...

Неактивен JokoTash

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 438
  • Местонахождение: София
Re: The dna40
« Отговор #189 -: 05 април 2015 - 23:40 »
Воала, гайс. Отнех няколко намотки за да станат 10 и си поиграх да раздалеча, както писа Милен. Получи се това:

И се ковна на 0.14. Значи все пак е добре да са раздалечени... и 'грешката' си е била лично моя.
Гочо, не съм писал, че ми е трудно да навивам. Напротив-почти не правя разлика с кантала.
Писах , че ми е пипкаво да се занимавам да раздалечавам...

П. С. Сори за лошата снимка ама на тъмно толкова си може Шаомито;)
« Последна редакция: 06 април 2015 - 00:17 от JokoTash »

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: The dna40
« Отговор #190 -: 06 април 2015 - 10:48 »
Бравос, аз ще се опитам да направя някаква приставка за приспособлението за навиване на микрокойли за раздалечено навиване. Дано стане някаква стандартна резба ... ще меря на резбомера.

Неактивен JokoTash

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 438
  • Местонахождение: София
Re: The dna40
« Отговор #191 -: 06 април 2015 - 13:24 »
Мда това е яка идея със резбата...
Аз пробвах да навивам раздалечено на туулчето за микро, след което малко се понатиска с пръсти намотката за да се постегне и да се намалят междувитковите. Така се получава горе-долу еднаквост във разстоянията. Получава се почти добре.

Гочо, сега видях, че съм писал за по-малкия диаметър проводник. И е така - по правило колкото по-малък диаметър, толкова по-трудно за работа. Тук се изключват обикновените намотки навивани на ръка, където по-малкия диаметър в повечето случаи е по-удобен.

Иначе днес сутринта съпротивлението бе паднало на 0.10 Ома. След известно изпаряване се вдигна на 0.12 Ома и от тогава до сега не мърда...
Вкуса е особен...май леко не ми харесва...прекалено мек със особен привкус понякога. Но може и да се дължи на течноста, която сложих за пробата - тя не ми е любима в Кайфа.

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: The dna40
« Отговор #192 -: 06 април 2015 - 14:46 »
Вкуса омеква заради липсата на прегаряне / претопляне според мен и изпаряването на по-ниска температура. И аз го усещам с Кайфун 3.1 с шейда който досега съм изпарявал ...  Съпротивлението и при мен леко мърдаше вероятно докато се покрие малко с нагар  :D

Неактивен JokoTash

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 438
  • Местонахождение: София
Re: The dna40
« Отговор #193 -: 06 април 2015 - 16:20 »
Сега разбрах как да си сменя показанията от Фаренхайт в Целзий. Докато мода е в режим на промяна на температурата - започваш да я променяш  докато удари долната граница от 200 F. След това натискаш просто още един път надолу и мода минава във режим на показване на температурата във Целзий. Връщането във Фаренхайт става по същия начин.

Още един плюс има, обаче. Когато решиш да пробваш друга течност на дрипа просто изпомпваш цялата налична до пресъхване и наливаш другата.:)

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: The dna40
« Отговор #194 -: 06 април 2015 - 18:56 »
Превключването от градусите от F в С го има само в DNA40D, в малкия му брат DNA25D го няма.  Между другото в старата документация на DNA40D от ноември също го няма. Заедно с оправянето на проблемите с дисплея в новия фирмуер са направили тази промяна.  Аз го разбрах преди няколко дена случайно изтегляйки новата документация за да не ровя из компа ....


Което ме подсеща, че трябва да го добавя в описанието на мода и да направя клип   :41:
« Последна редакция: 06 април 2015 - 19:06 от Smoking-maniac »