* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: The dna40  (Прочетена 10095 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Krasi_T

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1346
  • Местонахождение: Пловдив
Re: The dna40
« Отговор #165 -: 14 март 2015 - 09:20 »
Опасявам се  , че ще ви разочаровам  , но никаква икономия на енергия  няма да има  от изпаряване  на 0.1  ома  .
Даже ще се увеличат  загубите  , тъй като  контактните съпротивления  във веригата  платка-изпарител стават съизмерими със съпротивлението на  намотката .

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: The dna40
« Отговор #166 -: 18 март 2015 - 22:23 »
Замерих никела който имам с мост ... странни стойности ми даде уреда, вярно е от епохата на студената война, но досега не ме е лъгал

0,4 мм - 0,68 Ом / 1 метър
0,35 мм - 0,64 Ом / 1 метър
0,2 мм - 2 Ом / 1 метър.


     Въпроса е защо  0,4 мм е с по голямо съпротивление от 0,35 ?  дееба ... или не са били еднакво темперирани двете макари в една кутия.

Неактивен nikidimow

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 895
  • Чукча не читател,чукча писател:)
  • Местонахождение: БУРГАС
Re: The dna40
« Отговор #167 -: 18 март 2015 - 22:27 »
Моста е най -точния начин за ниски съпротивления,а разликата може да се дължи на примеси
 :beer

Неактивен Last Hope

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1211
Re: The dna40
« Отговор #168 -: 18 март 2015 - 22:37 »
     дееба ... или не са били еднакво темперирани двете макари в една кутия.

С тия темературни каламбури тоя месец... Нали знаеш правилото на Акордеона - докато не се "препоти" не го разпъваш зимно време!
Успя ли да замериш , може ли да се прокарат 8 милилитра на 10 Вата с една 18350, на никел с тоя борд?
Save the future from Degenerates! Chlorinate the Gene Pool!

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: The dna40
« Отговор #169 -: 18 март 2015 - 23:34 »
До днес правих модове Васко, не ми е останало време моя да пробвам ... а и моста отворих да проверя и си иба мамата.  Ще правя тестове най напред с 18650, после ще мисля какво да пъхам в гнездото за да направя и твоята проба.

Неактивен Krasi_T

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1346
  • Местонахождение: Пловдив
Re: The dna40
« Отговор #170 -: 19 март 2015 - 19:08 »
Успя ли да замериш , може ли да се прокарат 8 милилитра на 10 Вата с една 18350, на никел с тоя борд?
:popcorn

Неактивен trankata

  • mgSemGD
  • Administrator
  • ******
  • Публикации: 2771
    • Girls from your town for night
  • Местонахождение: София
Re: The dna40
« Отговор #171 -: 19 март 2015 - 19:33 »
« Последна редакция: 19 март 2015 - 21:01 от trankata »

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: The dna40
« Отговор #172 -: 20 март 2015 - 16:04 »
Май опитите да се направи температурен контрол от други производители се провалят - лично се учудвам, че това е Smok - фирма която уважавам:





Неактивен Last Hope

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1211
Re: The dna40
« Отговор #173 -: 20 март 2015 - 18:21 »
Off-Topic:
Аз лично отдавна спрях да ги уважавам...с много малки, все още,  изключения ;)
Save the future from Degenerates! Chlorinate the Gene Pool!

Неактивен trankata

  • mgSemGD
  • Administrator
  • ******
  • Публикации: 2771
    • Girls from your town for night
  • Местонахождение: София
Re: The dna40
« Отговор #174 -: 26 март 2015 - 16:17 »

Неактивен JokoTash

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 438
  • Местонахождение: София
Re: The dna40
« Отговор #175 -: 05 април 2015 - 16:17 »


Първия ми билд със никел на 40-ката.
Никела е 0,35. Дължина 150 мм. Около 13 намотки без междина. Получи се 0,13 Ома според платката. Трябваше да е около 0,14-15 ама нейсе. При тия съпротивления нещата са малко трики, наистина.
Настроил съм го на 350 градуса Фаренхайт или около 170-80 по Целзий. Мощноста е 25 Вата. Колкото и да помпам не успявам да стигна тавана и да се включи термо контрола - въртя се около 300 - 320 Фаренхайт. Предполагам когато течноста намалее ще успея да ударя тавана. Затова в момента блъскам без да накапвам да видим кво ще стане.
Иначе вкуса още ми е неопределен ама сякаш е малко по-мек от кантала...но горе - долу същия.
Платката има гличове тук таме, както гледах по разни видеа но само когато е в термо режим. С кантал и със изключен термо режим се държи както сме свикнали да се държи ДНА - бетон.
Гличовете са примерно когато сменяш изпарител със никел, с такъв със кантал - понякога не се светка веднага да превключи. Трябва 1,2 активации преди да смени режима. Също така когато добавяш нов изпарител със никел - батерията пада наполовина но след "опознаването" на изпарителя, няколко активации и влизане в термо режим нещата се нормализират. Тоест бъговете стават понякога и само по време на смяна на различни изпарители.
Ако идваш от канталов изпарител, примерно, и смениш със никелов - платката трябва да те пита още при първото натискане дали намотката е нова и да си превключи в термо режим. Да обаче трябват 1,2 натискания, или едно по-продължително преди да си я познае.
Това е ок., ама примерно Тайфуна изпарявам на 13-14 вата. Ако го сменя Магмата със никела трябва да се сетя да намаля ватовете на около 3-4 преди да активирам, за да не изпържа никела с 13 Вата директни...
Има си тънкости а и аз тепърва се уча. Чувствам се както преди години, когато навлизах в обслужваемите с кантал хаха.:)
Обаче сякаш е яко.
Никела е малко пипкав за работа и се гъне но не е нищо особено и не изпитвам кой знае какви трудности при навиването. Е, трябва да си малко по-внимателен, но нищо особено.
Дразни ме, че не може да се бърни, но пък го поизмивам малко с топла водичка и сапун и тва е...

Иначе, в по-широк аспект, съм доста доволен от 40-ката, най малкото понеже най после има степ даун.:) И - да нужен ми е. Обичам си Тайфуна/Кайфа на около 0,9 Ома и 12-14 Вата. Без степ даун няма как да стане.

Относно термо контрола и никела - ще видим. Въпрос на опити е. Следващ за днес на операционната е Кайфа. Да видим той как ще се държи със никел.:)
Такива ми ти работи. Малко се отплеснах ама...знаете как е.

П.С. Миленски това е и за тебе, брат. Нали обещах да споделя как го усещам термо контрола.:)

Едит: Ооо е сега го усещам, пичове. Когато намалее течноста - температурата се достига доста по-бързо. А пък парата намалява прогресивно. Обаче няма и помен от лоши дръпки колкото и да помпаш. Просто все по-малко пара. Накрая вероятно ще спре изобщо парата но суха дръпка няма да има...
Ще вземе да ми хареса туй животно:)
« Последна редакция: 05 април 2015 - 16:25 от JokoTash »

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: The dna40
« Отговор #176 -: 05 април 2015 - 21:37 »
Благодаря за ревюто - ценно е да се събира опит, не сме много изпаряващите с термо контрол и още се учим всички. Никела е малко мек наистина след като сме свикнали с кантала например за микрокойли. Ще вкарам и никел с твърд финиш, за който твърдят, че е по жилав - надявам се малко по добре да навива и държи.

П.П.
Току що докато пиша Кайфуна почна да намаля парата - гледам няма хич течност  :D

Неактивен JokoTash

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 438
  • Местонахождение: София
Re: The dna40
« Отговор #177 -: 05 април 2015 - 22:07 »
Малко е особено.
Сега нагласих Кайфуна. Получи се 0.12 Ома.
Но се чудя как да го изпарявам... Щото тук 20 Вата не са като 20 Вата на нормална намотка.
Със 20 Вата настройка не мога да прескоча 280 градуса Фаренхайт (стои около 250), независимо колко държа... На 30 Вата - също.
Няма загоряла дръпка, а просто малко по-силна със повдигането на мощноста. Но в такъв случай на колко да настроя температурата? Или да си остане константна на около 320-330?
А на дрипката пък тавана е 330...със същата намотка. Вероятно постоянното обмокряне във Кайфа не позволява на температурата да удари тавана и да задейства регулацията... Но тогава какъв е смисъла? Другия вариант е просто на Кайфа температурите да са по-ниски и да трябва, примерно да настроя тавана на по-малко...
Разсъждения...
« Последна редакция: 05 април 2015 - 22:09 от JokoTash »

Неактивен go4o

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 380
Re: The dna40
« Отговор #178 -: 05 април 2015 - 22:19 »
Много ти е голяма намотката и не може да я подгрее платката. 8-9 витки са напълно достатъчни и ще ти скочи температурата :smoke

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: The dna40
« Отговор #179 -: 05 април 2015 - 22:38 »
Аз съм си харесал  10 нав. с  0,35 мм. на Ф 2,5 мм  (и на кантал са ми толкова) и съм на 0,16 Ома с никела - 350 гр. F и 16W. Кайфун 3.1.  Вероятно може и да са и по малко навивките, но аз съм с DNA25D и там под 0,15 Ом ми мрънка мода, че му идва ниско.


Когато сложих Кайфун 4 също забелязах, че температурата стои по ниска при изпаряване, заради по обилното обмокряне. В това, че не сработва температурната защита няма нищо лошо - тя е предпазител не основен регулатор.
« Последна редакция: 05 април 2015 - 22:46 от Smoking-maniac »