Д-р Фарсалинос и неговата група оцени въздействието на вариабилността на ароматите върху използването на електронната цигара при специализирани потребители, чрез онлайн проучване.
От 4618 участници, повече от 90% са бивши пушачи, а останалите са двойни потребители. Като цяло, три различни вида аромати са били редовно използвани от участниците, с бившите пушачи да сменят ароматите по-често в сравнение с двойно потребители. При започване на употребата на електронна цигара, тютюневи аромати са по-популярни, а впоследствие са преминали към плодове и сладки аромати. Участниците оцениха ароматната вариабилност като „много важна“ ( оценка 4 от 5 ), в усилията им да намалят или изцяло да заместят цигарите. Почти половината от участниците заявиха, че ограничаването на разнообразието би могло да увеличи желанието за цигари и да затрудни опита за заместването на тютюнопушенето. И накрая, броят на използваните аромати беше независим предиктор за пушенето въздържание.
Проучването е важно, защото е рецензирано публикуване на това, което всички потребители на електронни цигари знаят : ароматите са важна част от успеха и удоволствието което се възприема от електронните цигари „. Възрастните също обичат аромати, и проучването показва, че ароматите се предлагат все по често на пазара, зареди голямото изискване от редовните потребители. Те са изключително важни за усилията на потребителите да заместат цигарите“, и не са насочени към младежи (както бе обвинен от медиите и няколко политически групи). След като приемането на електронни цигари от младежите е минимално, всяка регулация, която би ограничила вариабилноста на ароматите би била неуместна. Това би откажало вредно за потребителите докато никакви общи здравни предимства няма да бъдат отбелязани във други населени групи. Вместо това, трябва да се наложат ограничения за използването на електронните цигари от младежи, докато разнообразието на ароматите трябва да се поддържа, както за настоящите потребители и за пушачите, които би искали да използват електронни цигари като алтернатив навик.
http://www.ecigarette-research.com/
Превод: Nafsika Konstantinidou