* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: mosfet бутон - "механичен" мод с тактален бутон  (Прочетена 15438 пъти)

0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен StefkoZ

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 78
  • ЦСКА 1948
    • StefkoZ
  • Местонахождение: Банско/Созопол
Пак обяснявам: при реализирана схема с транзистор и навит изпарител (без намотка) имам 4,2V между +и- на изпарителя... Слагам намотка- не изпарява. После прескачам транзистора и пускам минус директно на конектора- изпарявам.

Smokin' is dead! Vapin' is the future! And the FUTURE IS NOW! :)

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
Хабре човек какво си направил ти, слава богу физиката още е в сила  :)
Доколкото разбирам батериите ти са свързани успоредно
долу - горе + (не виждам добре) да предположим,че е така. Транзистора не ти го знам какъв е Н канален ли П канален ли характеристики и прочие как да е, да предположим,че е подходящ. Тас малката бъзикня ква е пасъ ли я, да предположим,че е копче он/он . Сега голямата простотия е,че това дето си го направил е пълна простотия и не защото си объркал един кабел а защото си лепнал тос големият бутон който е достатъчно здрав за да работи цялата шукария без всички тези излишни щуротии! Идеята на мосфета е да ползваш малко,семпло и елегантно копчанци, тъй,че или изхвърли мосфета или тос дебел бутон. Кабелът идващ от централният пин трябва да е подключен директно на плюса към батериите, тоест на другото краче на бутона. Ама грозен тос бок,че и прозрачен да се вижда цялата карантия вътре.

Неактивен trankata

  • mgSemGD
  • Administrator
  • ******
  • Публикации: 2771
    • Girls from your town for night
  • Местонахождение: София
Резисторче сложил ли си между гейта и сорса ?
Не мога да разбера от снимката , но ми се струва , че с бутона прекъсваш плюса към 510, а с ключето отпушваш транзистора.
Ако е така , то тока през бутона пак е голям и транзистора е излишен.



Неактивен Krasi_T

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1346
  • Местонахождение: Пловдив
Сложи резистор между гейт и сорс  (двете крайни крачета на транзистора ), това с надпис 15k на картинката е въпросният  резистор 15 килоома . Без него  няма да се запушва и  ще е постоянно  активиран  .
Провери  включено ли е ключето   осигуряващо напрежение на гейта (то е за защитно  изключване , да няма случайни  активации и  може за целта на пробите да се  премахне ) .
Премести  извода  към пина на конектора  директно на  плюса на батериите 
Ако  още е здрав транзистора  би  трябвало да заработи  :vape
« Последна редакция: 04 юни 2015 - 07:56 от Krasi_T »

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Човек, кутията ти е много яка! Ама си объркал цялата схема, следвай схемата от преходния пост и ще тръгне : ) То това американците го правят, пък ти ли няма да успееш, те се захващат да го правят от схеми и обяснения в клипчета в тубата, без да знаят някой от тях как работи транзистора и успяват, а ние българите сме нация техническа, сигурен съм че с наша помощ ще успееш. Аз заминавам съвсем скоро и няма да мога да влизам известно време тук, ама съм сигурен че като мога да вляза ще видя че си писал че вече ти работи мода : )

RaIDeR, бутона му наистина е як ама за субом и по-големи мощности мисля че няма да издържи, пък и хамериканците с такива си го правят, в мойта кутия не се побра такъв и ме е яд, много е удобен и бях намерил един як и кликащ антивандал, ама вече бях напъхал всичко и мястото беше кът, ама в следващия ми мод ще монтирам първо копчето : ))
Яба даба ду!

Неактивен StefkoZ

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 78
  • ЦСКА 1948
    • StefkoZ
  • Местонахождение: Банско/Созопол
Бутона си е мноо готин, особено след като се монтира, но за съжаления няма да ср събере тук, а без транзистор на предния ми мод изкара около месец и сдаде багажа. А кутията... Нека да си говорим колко е грозна след като я изшлайфам и боядисам! Това е което е снимано е пронна постановка и сивсем не е онова, което ще бъде. Резисторче, както вече писах- има 15К. Ще пробвам да преместя кабелчето... Дано тръгне!

Smokin' is dead! Vapin' is the future! And the FUTURE IS NOW! :)

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
Брех бе за месец да се прецака. Не,че го знам точно какъв е но ако е вземан от Бг има само един вид внесен такъв и той е за 230в 5А или щето такова което са 1150wat никакъв шанс да го прецакаш с тези смешни стойности, колко да ти изкарат тес батерии 100ват-200 няма шанс да се приближи дори малко до възможностите му. Моите са 46в 5А 230ват пробвал съм ги преди да ги вградя с 2 батерии при директно късо, не залепва, не загрява, бачка си на животно. Сега то си е ваша работа с какъв бутон но за мен няма смисъл хем дебел бутон хем мосфет. Стеф извинявам се за горното изказване за кутията, мислех,че е завършена.
 :beer
« Последна редакция: 04 юни 2015 - 11:36 от RaIDeR »

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Тази схема без резистора, ще работи в някакъв странен режим - неописан в документацията, полеваците се отпушват с напрежение не с ток (в смисъл тока на гейта е илюзорен) и както каза Краси и с поглед става. Другия момент е дали още е здрав транзистора?
« Последна редакция: 04 юни 2015 - 11:21 от Smoking-maniac »

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
Той пича каза,че сложил бил резисторче, май е от долната страна не се види много, ама има нещо като спойка което ме навя на мисълта,че не го е пропуснал. А дали баца вефа, ако не му е засмърдяло на изгоряло и прегряло значи бачка все още. Той ще обади какво е станало като оправи веригата.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Брех бе за месец да се прецака. Не,че го знам точно какъв е но ако е вземан от Бг има само един вид внесен такъв и той е за 230в 5А или щето такова което са 1150wat никакъв шанс да го прецакаш с тези смешни стойности, колко да ти изкарат тес батерии 100ват-200 няма шанс да се приближи дори малко до възможностите му. Моите са 46в 5А 230ват пробвал съм ги преди да ги вградя с 2 батерии при директно късо, не залепва, не загрява, бачка си на животно. Сега то си е ваша работа с какъв бутон но за мен няма смисъл хем дебел бутон хем мосфет. Стеф извинявам се за горното изказване за кутията, мислех,че е завършена.
 :beer

Човек, мисля че си в грешка за тия 1150 вата, при ключовете не е баш така, да умножаваш напрежение по ток и да получиш ватовете на които може да работи устройство с тоя ключ... Проводниците се нагряват от тока който минава през тях, не от напрежението което им е приложено, въпреки че и от него зависи тока в крайна сметка.

230 волта е напрежение, които производителите дават като "сигурно" при което няма да се получи искра в него или волтова дъга и да прегорят контактите - всъщност то е по-голямо, но производителите гледат винаги да се застраховат, така правят производителите на всичко, дори и на лекарствата, лекарствата според много хора могат да са годни дори и определено време след крайната дата на годност която е означена.

5 ампера е максималния ток който може да издържи ключа, без да настъпят механични проблеми и други такива вследствие от затопляне на контактите му.

230 волта на 5 ампера значи в груб превод: "каквото и да стане не превишавайте 230 волта". И отделно: "каквото и да стане не превишавайте 5 ампера".

Иначе аз едни малки ключета, много сладки - пластмасови на 230 волта на 2 ампера" на 1 ом и лаптопски батерии му таковах майката за две седмици... Стопи се отдолу и престана да работи.
« Последна редакция: 04 юни 2015 - 14:19 от azz »
Яба даба ду!

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
Да прав си,че не се приравняват към ватове и все пак не доумявам как ги сгъвате тея бутони. Както и да е, за мосфета не ти трябва такъв, по скоро бутон с малък ход и лесен за натискане, също и по компактен.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
И аз сега съжалявам че не използвах хубава "пуканка", като не можах да монтирам големия хубав антивандал, се спрах на малкия зелен мой бутон който ползвах, точно защото се натиска трудно, в смисъл не се натиска трудно ами трябва да е съвсем докрай натиснат за да даде контакт, това от една страна предотвратява напълно случайните включвания в джобове примерно, но тдруга страна дете не може да го натисне, а аз понякога харесвам лесните неща : )) Са си купих за в самолета едно его с някакъв вижън клиромайзер (боклук ама го пренавих) и..... много по-различно е усещането, бях забравил какво е чувството да е като да нямаш нищо тежко и трудно за натисканье в ръцете : ))
Яба даба ду!

Неактивен VodenDuh

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 880
  • Местонахождение: София
Смисъла на тези самоделни кутии/според мен/ е да е се полза механика ,но с две батерии.Да,но колкото и компактна да е кутийката,колкото и да се постараем да набутаме всичко необходимо-размера идва доста големичък.Моята самоделка я ползвам единствено вкъщи.Не бих го взел с мен на работа,особено след като барнах мини клупара.Всичко друго вече ми се види големо.
П.С-Последователното свързване  ми даде възможност да ползвам вече позастаряли батерии,които самостоятелно отдавна не играят :beer

Неактивен RaIDeR

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 202
Така е няма подходящи кутии за да стане малка джаджата. Както и да го правиш с 2 батерии няма как да стане по малко от двойното листо в което  даже са събрали и електроника. Може да стане по малък или равен но без кутия олепан. И то малко се обезсмислят нещата. А и един волтметър ако има ще е много полезен, пък и ампер ако има то чудо и стана цяла тухла.

Неактивен StefkoZ

  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 78
  • ЦСКА 1948
    • StefkoZ
  • Местонахождение: Банско/Созопол
Така... преместих кабелчето! Резултатът е постоянно напрежение върху конектора!  :41:
Транзистора работи, иначе ми се струва, че няма да пуска 4,2V...
Е*аси мамата! Сефте изпадам в такъв филм!
Не знам, но във варианта преди местенето на кабела, т.е. както е на снимката, ми се струва точно като на дадената схема, само липсват предпазителите, но така или иначе и без тях не виждам причина да не работи! Помислих си, че конентора ми се е прецакал и дрипката с която тествам не се навива до край, т.е. не прави контакт! Но и това не е, защото като прескоча транзистора намотката зачервява дупарата веднага!
« Последна редакция: 04 юни 2015 - 19:52 от StefkoZ »

Smokin' is dead! Vapin' is the future! And the FUTURE IS NOW! :)