* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: Нихром за първи път  (Прочетена 2561 пъти)

0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен kilara

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 388
  • Местонахождение: Казанлък
Re: Нихром за първи път
« Отговор #15 -: 04 юли 2014 - 13:43 »
1,2ома

Неактивен Varsam

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 167
Re: Нихром за първи път
« Отговор #16 -: 04 юли 2014 - 13:43 »
ами с каква батерия си? 10А ?

Неактивен xlad

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 622
  • Свинщина, бело и цици!
  • Местонахождение: Варна
Re: Нихром за първи път
« Отговор #17 -: 04 юли 2014 - 13:48 »
Бъркате всички.
По нисък омаж - по яко греене - повече нужда от течност, по бързо се изпарява - повече пара.
Какво е това ом - ом и половина? Това е супер много.. никаква пара няма да видите.
Направете една намотка 0.3-0.6 ома с кантал 0.5/3-4 врътки/ и сложете много рехаво памук в нея, не да го правите на топче, а възможно най нежно го откъснете и сложете в микрокойла. На кайфуна не натъпквайте отстрани на нагревателя колкото може повече памук за да не течало, ами съвсем малко и пак рехав..
И след това ми се обадете да видим няма ли пара, удар и вкус.
Не е важно да си ЯК, важното е да си пустинЯК!

Неактивен xlad

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 622
  • Свинщина, бело и цици!
  • Местонахождение: Варна
Re: Нихром за първи път
« Отговор #18 -: 04 юли 2014 - 13:51 »
Обаче се отклоняваме от основаната тема - хотспотовете - първо микрокойла трябва да ти добре направен както го правят по клиповете, и най най важното:
памука да не спластяваш.. възможно най рехав! Ако е овалян с пръсти и спластен, това затруднява движението по него на течност, бързо засъхва = хотспотове.
Не е важно да си ЯК, важното е да си пустинЯК!

Неактивен Гюнтер

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 44
Re: Нихром за първи път
« Отговор #19 -: 04 юли 2014 - 13:52 »
Off-Topic:
"Хлад" е нашият Рип. Риииип, нали не си българин?
Мерси, брат. Винаги сплъстявам памука понеже...не знам защо.

Неактивен nicknamed

  • Global Moderator
  • ******
  • Публикации: 2298
  • Местонахождение: София
Re: Нихром за първи път
« Отговор #20 -: 04 юли 2014 - 13:55 »
Писал съм, че съм с механичен мод. Както и да е, свети равномерно, работеше малко, после започна да свети само в единия край, ДОКАТО имаше влажен памук под нея. хем прави пара, хем единият край има хотспот, т'ва беше проблема. Може би не трябва да я вдигам толкова високо.

Първоначалния въпрос беше дали вкусът се влияе от Нихрома. Иначе мерси.

Ми следващи път може от раз да се получи. Ако не стане, фотни и качи да го победим  :beer
Нека парата бъде с вас ;)

За да се вижда от къде сте -> Личен профил -> Публична информация -> най-долу "Местонахождение"

Свободата свършва там, където започва свободата на другия.

Неактивен kilara

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 388
  • Местонахождение: Казанлък
Re: Нихром за първи път
« Отговор #21 -: 04 юли 2014 - 13:57 »
Ха такаааа,май му хванах цаката.Направих намотките на 6 пак на 2мм бургия с о.35 кантал защото по-дебела тел нямам .Значително парата се увеличи ,вкусът стана по-ясно изразен и дара стана по- силен.Хаааа успях  >:D 
Браво Бат Владо. ;)

Неактивен xlad

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 622
  • Свинщина, бело и цици!
  • Местонахождение: Варна
Re: Нихром за първи път
« Отговор #22 -: 04 юли 2014 - 14:11 »
И аз бая дълго време я правих тая грешка :) яко мачкам памука.. и все нещо не се получаваше.. и течността почва да потъмнява на първите 5мл.. на 10-15мл става за смяна памука..
Но откакто го правя така - никакви грижи с нищо нямам, мин. на 30 мл сменям памук, около 40-50мл си издържа спокойно :)
Трябва да пусна и разказ в картинки скоро  :beer
Не е важно да си ЯК, важното е да си пустинЯК!

Неактивен LxD

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 484
  • eVic Mini + Kayfun Lite Plus v2
    • Asenov "LxD" Photography
  • Местонахождение: София
Re: Нихром за първи път
« Отговор #23 -: 04 юли 2014 - 14:18 »
Да би било интересно ако има няколко снимчици с описание за по новите потребители.
eVic Mini + Kayfun Lite Plus v2 / eVic Mini v2 + GeekVape Ammit

Неактивен xlad

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 622
  • Свинщина, бело и цици!
  • Местонахождение: Варна
Re: Нихром за първи път
« Отговор #24 -: 04 юли 2014 - 14:58 »
Пропуснах да отбележа - ако решите да работите с нискоомни намотки(по ниски от 0.6 например) и кантал 0.5 и нагоре, обезателно ползвайте качествени батерии за целта! MNKE IMR червени или зелени 1500м/а или повече, червените AW IMR или Sony VCT3, 4 и 5.. всичко друго не става и не препоръчвам, защото може да има откъснати крайници!
Не е важно да си ЯК, важното е да си пустинЯК!

Неактивен Krasi_T

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1346
  • Местонахождение: Пловдив
Re: Нихром за първи път
« Отговор #25 -: 04 юли 2014 - 17:38 »
Да се включа и аз с "некои съображения "  :) 
Нихромът  за разлика от кантала не се окислява лесно при  загряване  и за мен е неподходящ за микро-нано намотки   , тъй  като  при  притискането на витките една в друга окъсяват    и  резултатът  е точно  като  твоя - изгаря  участъка с най-голямо съпротивление  т.е.  краищата на намотката
Опитай с кантал  и  с много  къси  първоначални   включвания  докато се окисли  добре и  започне да загрява равномерно  цялата намотка 

Неактивен Гюнтер

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 44
Re: Нихром за първи път
« Отговор #26 -: 04 юли 2014 - 18:16 »
Krasi, тебе чаках! Благодаря много - т'ва се искаше.

Неактивен Krasi_T

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1346
  • Местонахождение: Пловдив
Re: Нихром за първи път
« Отговор #27 -: 04 юли 2014 - 18:34 »
Пак заповядай  :) 
Винаги  съм  готов да всея смут в представите за тоци и жици     :beer

Неактивен Dinsf

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1747
  • Дибелия is back!
  • Местонахождение: София
Re: Нихром за първи път
« Отговор #28 -: 04 юли 2014 - 19:32 »
Аз не наблюдавам споменатите от Краси сИмптоми, а си ползувам предимно нихром

Неактивен Krasi_T

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1346
  • Местонахождение: Пловдив
Re: Нихром за първи път
« Отговор #29 -: 04 юли 2014 - 20:15 »
Може :)
Всичко си  зависи  от  подхода  -  предварително  обгаряне на нихрома , къси  първи  включвания  за да се поокисли поне малко   и  по-малко фанатизъм  в  притискането на витките една към  друга    ще са само в помощ при ползване на нихром  , но  канталът  си е за предпочитане при  микро-нано  намотки     :beer