* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: Избор на нажежаема жичка и фитили  (Прочетена 2316 пъти)

0 Потребители и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен БГ/Вейпър

  • Задавайте въпроси мястото да получите помощ e Vaping.bg
  • Global Moderator
  • ******
  • Публикации: 2031
  • ПОМАГАМ СТИГА ДА МОГА
    • Vaping.bg-Wiki
  • Местонахождение: Пловдив
Re: Избор на нажежаема жичка и фитили
« Отговор #15 -: 23 май 2014 - 22:04 »
Здравейте. Имам питане.Направих си намотка на Кайфун лайт ,която е - 2 ката фитил 2мм  силикатен ,нихром 0.18 с 5 витки.Стана 2.1 ом .На вид стана много добре,но- удар и пара по малко от преди.Вкусът на течността се усили в пъти.Преди навивах глави на CE7, пак около 2-та ома. Какво да сменя за да си върна ударът и парата?
колега хубаво е да ни кажеш от къде е купен кайфуна и кои модел е, някакво линкче че имаше скоро един колега с кайф лайт от фаста с бая-бая канали. да е пълно инфото по-лесно ще ти помогнем. ;)

Неактивен Кико

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1185
  • In me omnis spes mihi est
Re: Избор на нажежаема жичка и фитили
« Отговор #16 -: 23 май 2014 - 22:29 »
Тук е важно да се спомене, че трябва в дъното на процепите да опре фитил / памук иначе почва един процес на препълване ... фитилите / памука не могат да поемат всичката течност и тя почва да излиза през отвора за въздуха надолу към камерата за конденза най долу или към мундшука при  накланяне и в устата.
Не съм съгласен тук с теб колега ;)
Аз нарочно отмествам бамбука в ляво и дясно,защото като се запуши канала,след като се раздуе бамбука(и изгори) трябва да го сменям- в следствие на което никога не съм имал изтичане от дупката за въздух(освен в случаите когато препълня кайфуна) :beer
Темата за поилката на пилета е по-стара от библията(както се изразява Любо),и като се напълнят със сокче каналчетата,спира да минава течност,и не важи правилото за скаченит съдове.Течноста отива във въздуховода,посредством фитила(ако смуче много),или ако твърде дълго стои наведен кайфуна с дрипката надолу.

Неактивен Станчо

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
Re: Избор на нажежаема жичка и фитили
« Отговор #17 -: 23 май 2014 - 22:32 »
Пробвайте без фитил дали ще излезе нещо от дупката за въздуха , аз мисля че няма

Неактивен pepino2821

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 17
Re: Избор на нажежаема жичка и фитили
« Отговор #18 -: 24 май 2014 - 00:04 »
След като се разработи нещата си идват на място.Единствено ударът е по слаб от колкото очаквах.Фитилът го направих на S-ка и се мокри добре,защото до 10 вата нямам вкус на изгоряло.На 8 вата съм сега и сякаш е добре.
А кайфуна е от фаста,най евтиния 14 долара,няма винтче за регулиране на въздуха.Каналите не са дълбоки като на колегата,за който стана въпрос.Като цяло съм доволен за сега от него.Мисля да пробвам с памук утре да видя разлика дали ще има в нещо.Гледам да правя намотки около 2-та ома, но няколко пъти се получават и 2,5 ома и не намирам разлика в нищо.Защо така? Кое се променя при 1,5 ома и 2,5 ома в парата,вкусът и удара?

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Избор на нажежаема жичка и фитили
« Отговор #19 -: 24 май 2014 - 02:34 »
Пробвайте без фитил дали ще излезе нещо от дупката за въздуха , аз мисля че няма

Няма сила която може да те спре да пробваш  :smoke - и после разкажи за опита ще е полезно за всички.

На въпроса отново:

Продължавам да мисля, че ако фитила/ памука не се допира до дъното на изрезите ( говоря за обема непосредствено над каналите) съществува вероятността да се натрупа течност там и при накланяне на изпарителя тя да тръгне по стената на изпарителната камера - оттам ще отиде и до мундщука и ще мине и дори през отвора за въздуха понеже фитила няма да може да обере наведнъж течност над обема си на поемане.

Единственната връска между изпарителната камера и резервоара са каналите - при дръпването ние създаваме подналягане което издърпва течност през тях. Системата е просто балансирана - няма нужда от някакви големи теории. Та мисълта ми е че ако няма кой постоянно да обира течността долу тя ще се трупа при всяко всмукване което ще води до ефекта който коментирам.

Така разсъждавам и мога да го проверя със съответния експеримент ... но няма да е тези дни понеже има намерение да събудя мотора си след 3 годишна летаргия в гаража.

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Избор на нажежаема жичка и фитили
« Отговор #20 -: 24 май 2014 - 02:57 »
Кое се променя при 1,5 ома и 2,5 ома в парата,вкусът и удара?

Вкусът,парата и удара са свързани отделената мощност от нагревателя върху течността и от още няколко фактора.  Когато имаш много отделена мощност и малък нагревател (къс примерно) той се прегрява защото няма достатъчно повърхност чрез която да се охлажда (течността се явява охладител) оттам и започваш да изпаряваш на по висока температура - естествено е вкуса да се променя към по лошо, но усещането за удар е по силно. Когато температурата на изпаряване е по ниска - вкуса е добър, но удара е по слаб. Затова винаги се старая да има площ нагревателя а нагласям електрическите параметри с вида проводник и варирам с подаваната мощност.

Направи си опит при еднакъв фитил и зададена мощност ( не напрежение а ватове) навий единия път по къс нагревател, а другия път по дълъг. При това положение единственното което се променя е изпарителната площ.

Правил съм този експеримент многократно - единия път с 0,20 нихром - блъска Кайфуна та ми мъти главата ... навих плосък нихром и на същата мощност удара падна.

Това беше докато ползвах силикатен фитил - с микрокойла и памука/бамбука нещата би трябвало да са същите, но не съм сядал да мисля - просто си пуша вече, от мислене ме боли главата  :D
« Последна редакция: 24 май 2014 - 03:03 от Smoking-maniac »

Неактивен Станчо

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
Re: Избор на нажежаема жичка и фитили
« Отговор #21 -: 24 май 2014 - 14:46 »
Няма сила която може да те спре да пробваш  :smoke - и после разкажи за опита ще е полезно за всички.

Нямам кайфун иначе бих пробвал :) Най доброто което аз направих с кайфуна когато имах вамо беше 0,22 кантал , 4 витки - 1,3ома с силикат 2мм 2 ката дълъг колкото цилинрърчето на камбанката като се постави(изравнявах ги отгоре краищата с нокторезачка) и ги поставях вътре да си легнат , но не запушвах каналите. Не съм пробвал с бамук тоагава не беше известен както сега. С механика нещата са други.