* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: Ego AIO RBA  (Прочетена 3634 пъти)

0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Ego AIO RBA
« -: 15 август 2016 - 11:18 »
Здравейте, колеги,

На скоро приятел ми даде едно AIO да го пробвам (преди това никога не съм използвал електронни цигари) и с него имаше чисто нова глава 0.6 ома. Вече почти 2 седмици използвам главата (изпратявам по около 2-3 милилитра на ден) и все още много ми харесва вкуса и парата. В интернет четох мнения - казват, че за 4-5 дни се скапвали и почвали да дават dry hits, но явно като пуша по-малко и още не е заминала, а може би аз не усещам... Никога не съм усещал dry hit, но предполагам започва да нагарча и ще се забележи лесно.
Сега съм решил да взема нова глава и прочетох, че хвалят главата 1 ом повече от тази 0.6 ома. Също така видях, че има RBA глава за Cubis, която става и за AIO и реших, че ще е по-добре да взема нея, да се науча да си правя намотки и така ще мога да си пробвам и 0.6 и 1 и дори clapton coil без да купувам всяка седмица нови глави за по 5 лева. Въпросът ми е - според вас (най-добре ще е ако някой има наблюдения) RBA главата за cubis работи ли добре в AIO? Видях, че е доста по-голяма от стандартните глави, но това няма много голямо значение, защото така или иначе вътре главата е куха и най-вероятно количеството сок, което ще се събира в танка ще е незначително по-малко. Забялазах обаче, че RBA главата се напоява от страни, а стандарните глави се напояват от долу. Това означава, че ще трябва да държа количеството сок над средата и това реално намалява използваемия обем доста. Има и някакви дупчици малки от долу, но не съм сигурен до колко ще може да се напоява от там памука.
Другият ми въпрос е относно различните видове намотки - в комплекта с RBA главата идват 2 pre-made, които дори не знам колко ома са. За начало мисля да използвам тях, но по-натам ще трябва да си направя нови и не знам какъв вид 'жица' да използвам - кантал, нихром или SS? Другите знам, че са за температурен контрол и не са за моя мод, но от тези трите не знам кое да предпочета и какъв размер. Доколкото чета повечето хора виждам, че използват 26 или нещо такова. Също не знам каква е разликата между вертикалните и хоризонталните намотки и коя ще е по-добра в моя случай.
Доста въпроси зададох, но съм объркан и се надявам някой да ме просветли малко. Като цяло най-големият въпрос ми е - да взимам ли РБА главата или да си карам на обикновените (0.6 и 1 ом)?
« Последна редакция: 15 август 2016 - 11:21 от Hristo »

Неактивен БГ/Вейпър

  • Задавайте въпроси мястото да получите помощ e Vaping.bg
  • Global Moderator
  • ******
  • Публикации: 2031
  • ПОМАГАМ СТИГА ДА МОГА
    • Vaping.bg-Wiki
  • Местонахождение: Пловдив
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #1 -: 15 август 2016 - 22:03 »
Имаш ли с какво да замериш намотката която ще си направиш или мислиш да ползваш калкулатори?

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #2 -: 15 август 2016 - 22:26 »
Мисля да използвам калкулатор за сега. То и тази глава няма как да я замеря с омметрите, които изпозвате вие, а ще ми трябва мултицет. Ще успея ли с калкулатор? Все пак не мисля да правя някакви намотки по 0.2 ома, а по-скоро над 0.6. Та дали ще е 0.9 или 0.95 не е ли все едно?

Неактивен riboulovec

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 30
  • Местонахождение: София
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #3 -: 16 август 2016 - 06:31 »
Я по добре се виж с някой колега на живо ако можеш.Или не започвай от вратата .......

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #4 -: 16 август 2016 - 17:44 »
Какво имаш в предвид?

Неактивен Topper

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2759
  • Je suis West Hamm !
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #5 -: 16 август 2016 - 19:57 »
Да не почваш толкова смело с намотки под един ом, а да се видиш за съвет и опит, на живо, с колега/ги

Sent from my GRACE using Tapatalk

Няма извинение за неграмотност на ниво 4-и клас. Дори на 54г.
Гледаш, лети ято орли. Кацнат.... те лешояди!

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #6 -: 16 август 2016 - 22:04 »
Христо виждам, че си от Варна - можеш да минеш през офиса ми ако имаш затруднения. Аз лично не ползвам готови глави от години и няма да съм ти от полза в тази насока, но съвети мога да давам  :D

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #7 -: 17 август 2016 - 11:04 »
Благодаря за предложението Смокинг Маниак, но в момента не съм във Варна, та за това питам във форума. Иначе и в други теми са ме съветвали да дойда при теб за помощ! :) Когато имам възможност задължително ще се видя с някой колега да ми помогне, но за сега исках да събера малко мнения от тук. Изгледах доста клипове в интернет как се правят намотки като цяло, различните видове намотки и тем подобни. Чувствам се уверен, че ще се справя, не ми изглежда кой знае колко сложно, освен това AIO-то има защита от късо, което е доста добре за начинаещ. Какво толкова може да се обърка, че ме съветвате да не опитвам сам на първо време?

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #8 -: 03 септември 2016 - 21:42 »
След като втората ми глава, която имах в комплекта се скапа за 2 дни и има вкус на пушек, реших, че ще потърся начин да сменя памука. Намерих един клип, в който правят нещо подобно и се оказа, че всъщност тези глави са доста лесни за преправяне. Общо взето се отваря от едната страна и без никакъв проблем се вади намотката и се слага нова. Та разглобих я, но за съжаление не успях да извадя намотката без да я разваля и сега не мога да я преправя защото е само 10тина сантиметра. Памукът беше изгорял на едно место около половин см. и изрязах изгореното, тъй като нямам памук и отделно си мисля, че би трябвало да се оправи. Интересното е как другата ми глава, с която изкарах месец и сега пак ползвам, тъй като тази е отвратителна, е все още ОК и просто не изкарва толкова добър вкус, но това е друга тема... Та сега реших да си взема памук и жица и да си ползвам тази глава като RBA. Намотката, която беше в готовата глава е SS316 0.6 ома с 2 мм вътрешен диаметър, 10 витки, 105мм. е дълга жицата и по тези неща в един калкулатор сметнах, че най-вероятно е 26 AWG.
За памука видях в гигадринкс и има 2 вида японски памук като единият е 80 стотинки на бройка, другият 40. Има ли значение кой ще взема и разликата в цената от качеството ли идва или по-скоро от марката?
За жица не мога да намеря SS316 в гигадринкс, има някакъв друг SS и не знам какъв е, но това което забелязах е, че пише, че е 0.39мм, а в калукаторите като смятам пише, че 26 AWS е 0.405мм. И друг въпрос, който е още по-фундаментален е каква е разликата между стомана, нихром и кантал. Виждам, че доста хора използват кантал, но тъй като готовата намотка ми беше стомана и за това гледам за стомана. Виждам, че има една камара различни 'модификации' на тези материали - например SS304, SS316, SS318... Общо взето какво ще ме посъветвате да взема? Търся във форума, но не мога да намеря тема, в която се говори за тези неща...
Отделно от това искам да попитам за нещо странно, което забелязах малко преди да ми изпуши втората глава. Забелязах, че след като дръпна и пусна копчето се чува едно като съскане, не знам как да го опиша, но всякаш не може да изстине толкова бързо намотката. Питам, защото не го забелязвах преди това, а точно 10 минути след като го забелязах, главата ми замина. В момента също е така.

Неактивен slona67

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 987
  • Местонахождение: София
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #9 -: 03 септември 2016 - 22:08 »
https://smoking-maniac.com/111/bg/%D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%B8%D0%BD/%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B5%D1%81%D0%BE%D0%B0%D1%80%D0%B8/ss-316l-040-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BD%D0%BE
Ето ти стомана колега!На същия сайт има и памук "муджи",ще ти свърши работа.Щом ще почваш да пренавиваш ,вземи си и кантал да имаш за проба.
Забелязал съм ,че остатъчното съскане се получава при недостатъчно обмокряне на фитила.Успех,потренирай и се насочи към обслужваеми изпарители. :beer


П.П.  Другия вариант е ако си в гр.в който има магазин на Гигадринкс ,направо на място ще те консултират и ще си купиш необходимите неща.
« Последна редакция: 03 септември 2016 - 22:14 от slona67 »

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #10 -: 03 септември 2016 - 22:35 »
Благодаря колега, а кантал какъв да взема? Пак има някакви различни видове. И към каква дебелина да се насоча? Четох, че предимно 24, 26 и 28 се ползва, но тъй като не съм пробвал никога до сега и не знам каква е разликата. По-тънката би трябвало да се нагрява по-бързо и при по-ниската мощност на моето AIO да е по-добре, но знам ли... стоковите глави са с 26 (поне според моите изчисления).

Неактивен slona67

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 987
  • Местонахождение: София
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #11 -: 03 септември 2016 - 22:42 »
0.35 или 0.40 Нямам представа Аio как бачка (не съм се интересувал),но ако е на принципа на механиката ,гони намотки под 1 ом.
Абе проба му е майката.Вземи нещо като начало ,па ще се напасваш в движение.Надявам се и ния да помагаме и така.
« Последна редакция: 03 септември 2016 - 22:47 от slona67 »

Неактивен Hristo

  • Newbie
  • *
  • Публикации: 32
  • Местонахождение: Варна
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #12 -: 03 септември 2016 - 22:54 »
Супер, благодаря. Ще взема 0.4 стомана и кантал. Стоманата сигурно 316 ще взема, а кантал гледам, че някакъв D има - та сигурно от него.
Иначе, да, AIO-то работи на принципа на механиката и ще гледам да правя намотки около 0.6 ома, надявам се да мога и без омметър.

Неактивен slona67

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 987
  • Местонахождение: София
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #13 -: 03 септември 2016 - 23:06 »
По калкулатора ще се доближиш до желания омаж.Кантала ще ти "хапва" малко повечко батерия.0.40 стомана ми се струва дебеличка.0.35 мисля ще ти е ок.Аз ползвам стомана  0.32,но мисля ,че в нашите магазини няма точно този размер,което не е фатално. :beer

Неактивен ko54

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1075
  • Местонахождение: София
Re: Ego AIO RBA
« Отговор #14 -: 04 септември 2016 - 08:29 »
Съскането след отпускане на бутона, имхо, ще продължи със стомана 0,4 мм заради инерционността, т.е. намотката е по-масивна (при еднакъв брой витки има повече "месо" от по-тънка, примерно, 0,32 мм), по-трудно се охлажда и продължава да произвежда пара в първите секунда-две, даже след изключване.
С по-тънка стомана този ефект намалява, затова, както казва колегата, 0,32 мм май ще е по-подходяща.
Ако не знаеш къде отиваш, ще стигнеш някъде другаде.