* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: Eleaf istick pico  (Прочетена 63811 пъти)

0 Потребители и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

Неактивен SashoGG

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1604
  • Местонахождение: Велико Търново
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #600 -: 29 декември 2016 - 20:02 »
Като навия онази хубава сива намотка,как да я обгоря,да стане черна.Смокин Маниака някъде беше споделил,че и той не обгаря и според него не се налага за стоманата.Е...като сменям памука ,бърня,така че тогава вече става черна,но някак ми се струва,че небърнена дава по добър вкус,па може и да си внушавам.

Неактивен gnedialkoff

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 173
  • Местонахождение: Ловеч
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #601 -: 29 декември 2016 - 20:06 »
Аз си ги бърня, като с кантала. Много по-добре ми изглежда, пък и виждам как свети  :wine1

Неактивен stocher

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3454
  • Местонахождение: България - Пловдив
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #602 -: 29 декември 2016 - 20:10 »
Аз бърня задължително и на нова. Така съпротивлението се закротва на една стойност. Вземам друг мод на ватове или същия, но голямо штракане става. Зачервяваш и под вода, така няколко пъти. И заспива. Особено ако са долепени намотки, няма друг начин освен оксидация!
Пробвай моя начин, на ТК съм охлаждал с вода и пак нагряване, но вкуса в началото е раьличен и се оправя след време.
« Последна редакция: 29 декември 2016 - 20:12 от stocher »
Squape RS - 5pc. copies - China Swiss Vapes Forces

Неактивен gnedialkoff

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 173
  • Местонахождение: Ловеч
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #603 -: 29 декември 2016 - 20:14 »
Сточ, защо го охлаждаш на вода? (Звучи ми като закаляване, за здравина ли е :) ) Аз го награвям да светно хубаво и го оставям да си истине само, абе като кантала същото. Даже ги въртя със прилепени навивки и ги стискам с пинсета като ги начервя. Според мен така е по-вкусно (лично мнение).

Неактивен ko54

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1075
  • Местонахождение: София
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #604 -: 29 декември 2016 - 20:31 »
За бързина - тънка струйка под чешмата.
Или в чаша с вода - топ 5-10 пъти на 15 вата с мод на вариват и тръскане на салфетка, за да не цвърчи. И с керамична пинсета се стиска леко намотката, докато загрявянето започне първо в средата на намотката и после към краищата.
Но не държа дълго намотката нагрята, макс 4-5 секунди, щото при по-дълго време има риск от деформиране на изолатора под плюсовата стойка.
Ако не знаеш къде отиваш, ще стигнеш някъде другаде.

Неактивен stocher

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3454
  • Местонахождение: България - Пловдив
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #605 -: 29 декември 2016 - 20:41 »
Винаги така правя, за да не разстопя някой изолатор, за стоманата е задължително да се появи оксидиращия слой, така се прави и с меш, иначе дава късо. И кантал така правя. Накрая намотката е студена, изтръскваш, слагаш памука...
Винаги така правя, дори търкам намотката с четка под водата след нагряването. Имаше и тема по този случай. Четцица за зъби върши голяма работа. Китайските също вършат работа.

Да добавя, отдавна съм фен на раздалечените витки, особено на ТК. На долепените идеята беше при механиките, когато нямаше мощни батерии, сега е безсмислено!
« Последна редакция: 29 декември 2016 - 20:44 от stocher »
Squape RS - 5pc. copies - China Swiss Vapes Forces

Неактивен harvi5

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 458
  • Местонахождение: Бургас
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #606 -: 29 декември 2016 - 21:00 »
Да добавя, отдавна съм фен на раздалечените витки, особено на ТК. На долепените идеята беше при механиките, когато нямаше мощни батерии, сега е безсмислено!

Добре де,какво да правим с уредите за микрокойл,ако при раздалечени витки е по-добре и по вкусно?Не съм срещал уред за такива.Това значи пак на ръка на отверка или на уреда първо микрокойл и раздалечаване.Но и двата варианта са връщане в миналото. :beer

Неактивен ko54

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1075
  • Местонахождение: София
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #607 -: 29 декември 2016 - 21:03 »
И микрокойловете от стомана се държат добре, ако първо, когато още са спейскойлове се оксидират чрез нагряване и чак след това се стиснат с керамични пинсети, за да станат плътно микро и да загряват като по учебник - от средата към краищата.
И ако намотката е добре оксидирана - съпротивлението нито скача, нито подскача, имхо.  :beer

Колкото до вкуса - явно съм утрепал част от вкусовите си рецептори, щото разлика не забелязвам при разтегнати и долепени витки.
Ако не знаеш къде отиваш, ще стигнеш някъде другаде.

Неактивен Dinsf

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1747
  • Дибелия is back!
  • Местонахождение: София
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #608 -: 29 декември 2016 - 21:04 »
Никога, ама наистина никога стомана не ми е давала късо без оксидация. Мотам и паля намотката веднъж да изгорят мазнините от докосването с пръсти(аромат на нокти), вдявам памучец и пушъци, пушъци....

Неактивен gnedialkoff

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 173
  • Местонахождение: Ловеч
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #609 -: 29 декември 2016 - 21:09 »
Незнам аз я паля, за да допра плътно витките една до друга. Пали хубаво от средата навън. Незнам лично на мен повече ми харесва с допрени витки.

Неактивен stocher

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3454
  • Местонахождение: България - Пловдив
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #610 -: 29 декември 2016 - 21:12 »
Може и да си внушавам, отдавна правя само раздалечени. И кои познати са на същото мнение. Мисля, че така се обмокрят по добре витките. Още при навиването могат да станат, аз навивам на прости оси. Еее, раздалечени през 0.4-0.6мм, да не стане огромна намотка,  тя таЗ работа трябва и да се обдухва с подходящата струя въздух. Горе долу гледам да не надвишава отвора за въздух 1.5 пъти.

Наборе, на мен много често ми играе съпротивлението преди да оксидирам.
« Последна редакция: 29 декември 2016 - 21:15 от stocher »
Squape RS - 5pc. copies - China Swiss Vapes Forces

Неактивен Mountebank

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 158
  • Местонахождение: Майнатаун
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #611 -: 29 декември 2016 - 21:20 »
Лично аз не намирам никаква разлика във вкуса с плътен или спейс навит реотан. Може би единствения + които виждам е по-бързото изстиване при спейса.
Аз също никога не съм имал "късо" дори и на не оксидиран реотан от стомана. Но със сигурност това което прави @stocher ще доведе стоманата веднага до работно съпротивление, което по-вероятно вероятно няма да се измени с времето.

Добре де,какво да правим с уредите за микрокойл,ако при раздалечени витки е по-добре и по вкусно?Не съм срещал уред за такива.Това значи пак на ръка на отверка или на уреда първо микрокойл и раздалечаване.Но и двата варианта са връщане в миналото. :beer

Просто вместо гладка пръчка на която навиваш микрото сложи болт с 1мм. по-голям от размера на реотана които искаш да получиш и навивай в резбата на болта.
« Последна редакция: 29 декември 2016 - 21:29 от Mountebank »

Неактивен stocher

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3454
  • Местонахождение: България - Пловдив
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #612 -: 29 декември 2016 - 21:29 »
С долепени витки на стомана ви гарантирам, че ще започнете меренето от 0.1-0.2ома, да не кажа късо съед., докато се оксидира сама и измери истинското.
Разбира се, ако под долепени всички разбираме наистина долепени!
Squape RS - 5pc. copies - China Swiss Vapes Forces

Неактивен Bulgaria

  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 403
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #613 -: 29 декември 2016 - 21:31 »
Добре, да ви питам имате ли сходни наблюдения с Пикото, а именно пуфкам си аз известно време и бам гледам Байката с Пикото от 1 Ом съпротивление с намотка от кантал А1 отива на 1.06 Ома (без да развивам изпарителя). След това развивам и навивам отново - 1.02 Ома и т.н. Реално намотката е точно 1 Ом. Не казвам, че е кой знае какъв проблем, но ми е любопитно дали и при вас е така.
Забелязвам го отскоро и вече от последните 3-4 различни намотки ми се набива на очи (почва винаги да го прави след 1-2 танка), болтовете са стегнати и не е от това проблема. Нещо от пина на самото Пико ще е .. защото на изпарителя всичко му е затегнато и е както трябва .. знам ли ..

Неактивен Mountebank

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 158
  • Местонахождение: Майнатаун
Re: Eleaf istick pico
« Отговор #614 -: 29 декември 2016 - 21:35 »
Да, аз също го забелязах това. И нямам обяснение от какво е, при положение, че кантала не би трябвало да си променя съпротивлението...