* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: To dry-burn or not to dry-burn?  (Прочетена 3422 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен West Ham United

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3259
  • MEINE EHRE HEISST TREUE
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #30 -: 10 март 2016 - 16:10 »
Нед ако мислиш , че с нещо съм подронил авторитета ти - поднасям извинението си  :beer
Да за другите идеи ще ти свърши работа ваничката  :beer
Nationaler Widerstand -  Frei, sozial & national

Свободен форум :) ................ Така добре ли е  :)

Неактивен PhrozenCrew

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 818
    • Блога на Нед
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #31 -: 10 март 2016 - 16:47 »
dr.tgti, не си уточнил, но ми се струва, че това е за MTL-изпарител. Ако си с инхалатор, ще ти се наложи да сменяш намотката през 3-4 дни, ако държиш на константни дръпки. Относително е, но съм успявал да направя намотката за 3 дни на леш. Особено, ако се напия някоя от вечерите, тогава инхалирам зверски и за една вечер мога да прекарам над 10мл. Само за вечерта.

Любо, понякога забравям, че това е твоят стил. Всичко е 6, пичага.

Неактивен dr.tgti

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1578
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #32 -: 10 март 2016 - 16:50 »
Правилно.Все още не инхалирам и не смятам.Ма и за 3 дена какво му е?Ще е 7-8 метра на година разхода на тел.

Неактивен trankata

  • mgSemGD
  • Administrator
  • ******
  • Публикации: 2771
    • Girls from your town for night
  • Местонахождение: София
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #33 -: 10 март 2016 - 17:11 »
Ако правиш извратени намотки , едва ли ще са 8 метра

Неактивен zoso

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #34 -: 10 март 2016 - 17:22 »
Благодаря за съвета! Бях чел в сайта на Смокинг-Маняка, че може да се джуркат сокчета в ултра-звукова вана. Та ще е още един плюс.
Нед, купувай смело. ИМХО - ултразвуковата ваничка е уред, който трябва да го има във всяко домакинство. Мноооого блага работа.  :wine1
Има само един мноооого голям недостатък - много е шумна дейба и пущината му. (и над 15 минути водата вътре става къде 50 градуса.)

Неактивен dr.tgti

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1578
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #35 -: 10 март 2016 - 18:13 »
Ако правиш извратени намотки , едва ли ще са 8 метра

На прост изпарител прости намотки му трябват.

Неактивен trankata

  • mgSemGD
  • Administrator
  • ******
  • Публикации: 2771
    • Girls from your town for night
  • Местонахождение: София
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #36 -: 10 март 2016 - 18:23 »
На прост изпарител прости намотки му трябват.
Принципно е така .
Има хора дето по 1-2 часа плетат и сучат странни намотки. Ако въпросната ваничката върши работа за тяхното почистване , ще е по- изгодно  от  засукването на  нова намотка .  :)

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #37 -: 10 март 2016 - 18:24 »
По повод ултразвуковата вана - ДА ултразвука ускорява процеса на зреене примерно два/три пъти. Как постъпвам? - таймера ми е на 15 мин макс  и в продължение на два три дена колкото пъти се сетя пускам ултразвука. Горе долу за три дена го пускам 30 пъти (примерно), забелязвам едно дръпване напред в процеса на узряване, но след това ги оставям да стоят още.  Ултразвука не е панацея за узряването - просто ми помага да "повтасат" по бързо течностите.  Както и в нормалното стареене някои течности стават бързо други бавно.


По повод хардуера - 50W според мен е минимума за ултразвук, но не разчитайте, че написаните 50W (по китайското БДС) отговарят на истината. Моята вана два пъти за 8 месеца здава багажа, понеже я купих оттук първия път ми я смениха и 6-те месеца гаранция изтекоха. В момента и смених изгорелите чаркове и малко я модифицирах, че вдигаше много шум и вибрации. Определено мисля да си направя сам вана за да съм сигурен, че не ме цакат с топла бира!!  планирал съм го това отдавна и съм събрал информацията.

Просто при малки вани (до 30-50W) цената на частите е колкото цената на готовото с екстрата да правиш сам ваната и кутията. За по големи мощностти обаче си струва усилието освен това като купиш по качествени излъчватели съм сигурен, че някак си рЕзко ще се качи перформънса на ваната   :D

Друг плюс е че ваната може да се ползва за най различни неща особенно при по сръчни хора. Например няма нужда да се мие изпарителя с топли води, спиртове и всякакви химически галимации развалящи гумените уплътнения и т.н. Разглобявате и пускате изпарителя във ваната - един два цикъла и излиза ката нов, дори напрапчивата по полуда миризма на ментата изчезва. При по силни вани вероятно добре ще се чистят и койлите - с моите ментежки жълти 50W  това става донякъде, но не е ефекта който очаквам. Мислех дори и за манифактура някаква, но думата производство засега временно е мръсна дума при мен.


П.П. Водата наистина се затопля при работата на ултразвука и което е особенно става на третия ден някаква по гъста и пълна с налепи. При положение, че съм сипал чиста вода и само шишета има вътре нямам идея откъде става това освен да събира мръсотията от въздуха или околната среда. Има специални течностти за ултразвукови вани, но така и не прочетох за какво става дума (за пари е сигурно)
« Последна редакция: 10 март 2016 - 18:31 от Smoking-maniac »

Неактивен Last Hope

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1211
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #38 -: 10 март 2016 - 18:37 »
Безсмислена операция за съвременните нещица. Има смисъл за нещо супер ценно, на което не може или е супер завързано да му се смени намотката. За изпарители на които смяна на намотка средно онема между 2 и 5 минути , айде да е веднъж седмично е пълен но сенс ако не се ползва за нещо друго. Преди 20 тина години си перяха гащите вътре, без прах и икономисваха.
Разбираемо е също за намотки , които се явяват върха на жизненото поприще от тип "Клаптън" , но и тях китайците ги продават километър за лев.
Иначе следвайки елементарната логика, може и да работи ;)  :cheers
Обикновено любопитството е това което води до прогрес , но най-често има умряла котка за заравяне.

Едит: вече има и хубави инхалатори на ултразвук!
Save the future from Degenerates! Chlorinate the Gene Pool!

Неактивен moby

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2378
  • Вейпо нема умре!
    • knitwicks.com
  • Местонахождение: Красно село
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #39 -: 10 март 2016 - 19:22 »
Личното ми убеждение е, че няма по-'арно от новичка намотка. Забелязал съм и още нещо, че почистената чрез обгаряне намотка сякаш коксообразува по-бързо.
По пътя на логиката, принципно почистването с ултразвук би трябвало да свали натрупания нагар от намотката, все пак по този способ се чистят ефективно и изпускателните колектори на автомобилите, но съм на мнение, че не си заслужава. Като се замисля за времето, което ще трябва да се облъчва намотката спрямо времето да врътнеш нова тел на един пирон - е  ми не бих си го причинил.
По-арно си е да е просто, голо и с дупка от долу!


Неактивен nikidimow

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 895
  • Чукча не читател,чукча писател:)
  • Местонахождение: БУРГАС
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #40 -: 10 март 2016 - 19:32 »
Я някой от начетените колеги сравни вредните вещества от изпаряването на всякакви жици,бърненето ,фитили,силика  и пушенето на цигари .Като пушехте аналожките не четохте ,сега много начетени се появиха  ;)

Неактивен Topper

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2759
  • Je suis West Hamm !
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #41 -: 10 март 2016 - 19:34 »
:-D

Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk

Няма извинение за неграмотност на ниво 4-и клас. Дори на 54г.
Гледаш, лети ято орли. Кацнат.... те лешояди!

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #42 -: 10 март 2016 - 19:40 »
Новото си е ново - няма как да наречеш черното - бяло, но съм имал случаи на серия познати клиенти които ми идват с думите "Аве само до го погледнеш" - аре на вибромивката както сте се наредили подред   :D  Далеч съм от мисълта, че трябва да се чистят койлите по този сложен начин, обаче съдейки по опита ми в сръчността на някои клиенти, май е по добре да не пипат нищо.  Така, че да оставим това почистване настрана - аз само давах възможностти, истинската причина да си взема ваната е узряването на течностите и почистването на изпарителите.

Неактивен nikidimow

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 895
  • Чукча не читател,чукча писател:)
  • Местонахождение: БУРГАС
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #43 -: 10 март 2016 - 19:53 »
Ултразвуковите вани стават и за почистване на карбуратори :)  :beer

Неактивен stocher

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3454
  • Местонахождение: България - Пловдив
Re: To dry-burn or not to dry-burn?
« Отговор #44 -: 10 март 2016 - 19:54 »
Не мисля, че поставянето на нова намотка е за по-кратко време от бърненето на стара. Няколко колеги вече го изтъкват, като плюс. Дори и нова се изисква бърнене или почистване. До скоро се оплаквахме от ухания на " рога и копита", сега вече само навиваме. При единият процес се изисква само ножичка, при другия целия набор инструменти.  Ако продължавате с подобни мнения ще се получи, че само аз бърня и не сменям намотки с месеци. И започвам да се замислям сериозно!
Squape RS - 5pc. copies - China Swiss Vapes Forces