* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: Драй-бърн, потенциални проблеми или чиста хипохондрия  (Прочетена 2519 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен nicknamed

  • Global Moderator
  • ******
  • Публикации: 2298
  • Местонахождение: София
Аз не мога да си представя че нещо може да е по-ефективно от драй бърн за изпарителите... Обаче ако тая вана премахва привкуса от стари течности от пластмасови картове би било яко : )

Драй-бърна беше оплют от Д-р Ф. Води до разваляне на структурата на сплавта, а оттам и до освобождаване на някои от елементите, които не са много ок. Общо взете правилото, за което той пропагандира е да не се зачервява джелезото. Ако е необходимо да се почисти от производствена гнас, следва да се ползва спирт/киселина и после хубаво да се промие с вода. Ако решите, продължете с бърненето, но сега вече с малко повече инфо за това какво се случва  :beer
« Последна редакция: 30 май 2015 - 23:04 от nicknamed »
Нека парата бъде с вас ;)

За да се вижда от къде сте -> Личен профил -> Публична информация -> най-долу "Местонахождение"

Свободата свършва там, където започва свободата на другия.

Неактивен Daniel

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 673
Re: Re: Ултразвукова вана
« Отговор #1 -: 30 май 2015 - 15:44 »
В ECF се заформи доста дълга дискусия относно мнението на д-р Фарсалинос за dry burn-а.
Ето линк: https://www.e-cigarette-forum.com/forum/threads/the-end-of-microcoils.675754/#post-15830928

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Re: Re: Ултразвукова вана
« Отговор #2 -: 30 май 2015 - 15:48 »
Ама за кое става дума, за кантала или нихрома или за другите метални части? Може би точно за кантала или нихрома... То си е ясно че при нагряване до червено се отделят гадости, ама може би когато пак се възобнови нормалната работа на реотана - да нагрява течност, а не да се зачервява, вредните емисии спират. Аз мисля да продължа, не вярвам да са толкова много гадостите че да може да се сравнява дори с например изяждането на кълка пиле натъпкано с хормони... То и покрай стъклените фитили се дигна адската истерия с тия частици, дето дефакто рядко се стига до там и дори да се стигне едва ли някой идиот ще се надиша с тоз божествен Фкус на прегорял фитил за повече от една случайна дръпка (ако е с дрип изпарител) за месеци напред : )) Пък и фитила трябва да е наистина СУХ. И за меша казаха че като се нагрява се отделят емисии (всички знаем колко е ГАДНО да усетиш суха дръпка от меш..........), ама дефакто сухите дръпки при добрите изпарители независимо с какъв фитил са и на какъв принцип са,  са нещо рядко. По-скоро с памук по-често съм имал сухи дръпки, на големи мощности е много неприятно изживяване, ама в днешно време хората използват най-често памук.  На този фон, както и на фона на замърсяването на въздуха, не ми се вярва емисиите от кантала да са толкова страшни и мощни, че да си заслужава да правя нов нагревател всеки път като стария се зацапа - как хубаво са го измислили в днешно време: дебел проводник, от който се правят нагреватели които могат да работят цели месеци, само памука се сменя : )))
Яба даба ду!

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Re: Ултразвукова вана
« Отговор #3 -: 30 май 2015 - 19:31 »
Интересно е да чуеш от кардиолог как се разрушава молекулярната структура на метала   :D

"вие основно унищожавате връзките между металните молекули ", което звучи просто смешно за металург - металите не са молекули и нагряването не разрушава връзките. Те са кристалните структури, подредени и / или разбъркано от метални атоми. Нагряването може да предизвика много промени в микроструктурата на сплавта, но не меже да направи "основно унищожаване на връзките между металните молекули", защото те не съществуват.
« Последна редакция: 30 май 2015 - 19:41 от Smoking-maniac »

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Re: Re: Ултразвукова вана
« Отговор #4 -: 30 май 2015 - 19:51 »
Да, и на мен ми стана странно същото, аз освен това направих грешката да чуя и голяма част от интервюто - ами човека говори за това как някой хора подкарват изпарители създадени за 3.7 волта на 8 волта и други такива : )) И говори че някой хора не могат да преценят че изпарителя е пресъхнал и в него се извършва зачервяване на нагревателя: )  Иначе е ясно това че не е хубаво да се вдишват емисиите които се получават когато се нагрее до червено метал, ама това не се допуска по принцип, а за краката на бобината - ами в днешно време почти не се случва те да светят, не съм виждал това явление откакто за последно си имах вземане - даване с 0.16 кантал : )))) Мисля че можем да изведем едно "основно вейпърско-модърско правило" - КОГАТО ИМА НЕПРИЯТЕН ВКУС, ТОГАВА НЕ Е УБАВО.
Яба даба ду!

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Re: Ултразвукова вана
« Отговор #5 -: 30 май 2015 - 19:57 »
При нагряването върху кантала се образува защитен окис от алуминиев оксид. Вероятно се има пред вид, че многократното нагряване може да доведе до разрушаване на този слой. Но кантала има точка на топене 1000 гр., ние не можем да нагреем до 1000 гр. кантала за да променим структурата му евентуално. Може да се говори евентуално за отделени нано частици вследствие умората на материала вследствие нагряването и охлаждането. Но ние правим драйбърн веднъж на няколко седмици, друг е въпроса, че всяка дръпка също е нагряване и охлаждане - което са многократно повече цикли на около 20 до 200 гр. Въпросът е това ли е фаталното или драйбърна?

Неактивен Daniel

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 673
Re: Re: Ултразвукова вана
« Отговор #6 -: 30 май 2015 - 20:05 »
Ето данни за максималната температура на различните видове кантал - http://kanthal.com/en/products/materials-in-wire-and-strip-form/wire/resistance-heating-wire-and-resistance-wire/list-of-fecral-alloys/.
За Kanthal A1 е 1400 градуса.

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Re: Ултразвукова вана
« Отговор #7 -: 30 май 2015 - 20:09 »
Писах 1000 гр. по инерция ... дали е 1000 или 1400 мисля няма значение - ние нямаме леярски пещи в модовете. Промените, които се отнасят до всичко това имат общо с отгряване и / или рекристализация. Когато тези сплави се нагряват, дефекти в кристалната структура се преместват като атомите се движат. По-голямата част от тези дефекти са от тип, наречен "размествания". Тези дефекти втвърдят сплавта. Когато те са отстранени, всъщност прави сплавта по-стабилна срещу химични промени като окисление, въпреки омекването. Процесът не отслабва връзката на атомите в кристалната структура.


П.П. Просто чета от форума и пиша тук - да не си помислите, че съм металург  :D

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Re: Ултразвукова вана
« Отговор #8 -: 30 май 2015 - 23:00 »
Всъщност се оказа, че не съм прав - при тестовете които сега направих успях да достигна при 16W с DNA30D температура от 960 гр. по Целзии - вярно с задържане над 10 сек., но факта е факт. Вероятно температурата от 1000 гр. може да се достигне, но трябва да положим доста усилия за да стигнем до предела 1400 гр. Направил съм едно клипче за пробите с кантал и никел и като стане готово, ще пусна отделна статия - въпроса е интересен, да не цапаме тази тема за ултразвука   :D

П.П. Администраторите са като светкавици - благодаря за новата тема и бързата реакция:
« Последна редакция: 30 май 2015 - 23:08 от Smoking-maniac »

Неактивен nicknamed

  • Global Moderator
  • ******
  • Публикации: 2298
  • Местонахождение: София
Re: Re: Ултразвукова вана
« Отговор #9 -: 30 май 2015 - 23:11 »
Да, и на мен ми стана странно същото, аз освен това направих грешката да чуя и голяма част от интервюто - ами човека говори за това как някой хора подкарват изпарители създадени за 3.7 волта на 8 волта и други такива : )) И говори че някой хора не могат да преценят че изпарителя е пресъхнал и в него се извършва зачервяване на нагревателя: )  Иначе е ясно това че не е хубаво да се вдишват емисиите които се получават когато се нагрее до червено метал, ама това не се допуска по принцип, а за краката на бобината - ами в днешно време почти не се случва те да светят, не съм виждал това явление откакто за последно си имах вземане - даване с 0.16 кантал : )))) Мисля че можем да изведем едно "основно вейпърско-модърско правило" - КОГАТО ИМА НЕПРИЯТЕН ВКУС, ТОГАВА НЕ Е УБАВО.

Не че нещо, ама или си прескачал, или нещо не си разбрал в частта за от 3.7 на 8 волта. Имало някакво японско (май) проучване, където мерят гадостите, които може да съдържат в аерозола, който идва от електричките. Ама в това проучване ползвали старо поколение майзери - от типа на С4 и ги бичели на 8 волта. Коментарът на д-р Ф беше, че това е пълна простотия, направена от хора, нямащи идея от изпаряване. В последствие каза, че е поканил 10 вейпъра, снабдил ги е с С4 атомайзери (купени от Англия, щото в Гърция не можал да намери, милия :D) им казал да пафкат и да увеличават до колкото могат да търпят. Никой не стигнал до 8 волта...щото, ясно ви е, драй шит...И едно от заключенията беше същото - щом мирише кофти, начи не става  ;)

Иначе относно промяната на структури-муктури. Не разбирам, ама хич. Ако не бърнвам, няма да си променя кой-знае колко навиците, така че на мен не ми пречи, докато някой който наистина разбира го изследва. Иначе проблемът и д-р Ф го формулира - не въпрос какво има в сплавта (била тя кантал или нихром или каквото-ще-да-е), ами какво се отделя в парата и какво от това е потенциално опасно  :beer
Нека парата бъде с вас ;)

За да се вижда от къде сте -> Личен профил -> Публична информация -> най-долу "Местонахождение"

Свободата свършва там, където започва свободата на другия.

Неактивен azz

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 120
Аз предлагам да се преместят ако може последните ни постове, не свързани с ултразвуковата вана някъде, в тема която аз бих нарекъл "Зона на Параноята" : ))

Че то не беше ли ясно че може да се достигне до температура на топене на кантала??? Аз самият няколко пъти съм си стопявал бобини при бърн. Последния път когато на майтап ми хрумна да излъскам идеално с шкурка кантал сигурно 0.7, тогава защитния слой от алуминиев оксид се появи не на време, а чак след като премина огромен ток по бобината, ама НАПРЕЧНО, а не по навивките по отделно. Та нагревателя светна за последно, много яко и се стопи на едно място. Ами ако монтираме ивица от половин сантиметър проводник 0.2  на изпарителя, просто за експеримента - тогава проводника ще изгори, или по-точно ще се РАЗТОПИ някъде, а дори и ако не е достатъчно къс че да се разтопи, ще стане чуплив.

Само дето аз не виждам НИЩО СТРАШНО в тая работа, при нормална работа на изпарителя, енергията от тока не загрява нагревателя до червено, всъщност температурата му е мнооооого по-ниска от тая на топенето. Кантала си отдава топлинната енергия светкавично бързо на охлаждащата среда! Това е същото като с бързовара - бързовар включен в стената и потопен в часа, в която от разсеяност сме забравили да сипем вода и кафе, за две минути става червен и пука чашата и после хем ни е смешно колко сме разсеяни, хем ни е гадно че бързовара си е заминал, хем чашата може да ни е ценна. Обаче ако потопим бързовара в чаша с вода или друга течност, моментната температура на повърхността на нагревателя, ще е равна на моментната температура на водата! А всички знаем че тя не се нагрява светкавично. Когато температурата на водата достигне до 100 градуса, (на морско равнище), енергията на бързовара потопен в нея вече започва да отива не за загряване на водата, а за нейното изпаряване. И ако недай си боже, сме се разсеяли нещо докато водата се изпарява, тя се изпарява цялата и бързовара остава без охлаждане и почва да свети в червено и всички знаем как гадно започва да мирише цялото помещение, тази миризма на нагорял метал...

Аз съм по електрониката, не съм учил металознание и такива неща, обаче не виждам логика и в твърдението че евентуално - хипотетично, при нагряване до червено на кантала, - видите ли, - той може да бъде опасен дори и при нормална работа с фитил напоен с течност.

Пък и мнооооого случайно верно да става така, аз не мисля че отделяните гадости може да се мерят с целия поток от гадни неща във въздуха който дишаме, водата която пием, храната която ядем, и токсините които се появяват в организма ни когато нещо ни ядоса, натъжи, огорчи, или пък прочетем че някакъв специалист по медицина - от тия дето копаят в темата за електричките (отегчен че май копае напразно и не може да намери нищо вредно което да разсея скуката му - която също създава токсини), вземе един съвременен субомен изпарител от тия модерните, и го прасне директно на 8 волта, отдели мощност която не може да бъде охладена НОРМАЛНО от памука или фитила и течността, и измери някакви стойности на желязо или никел в средата наоколо : )))))))))))))))))))))))))

Та това е мойто мнение по въпроса, микрокойла е гениално изобретение (всъщност аз съм си правил микрокойли още преди да разбера че се казват така и да станат популярни в интернет, ама зарязах идеята като неблагонадеждна защото тогава работех със скапани батерии дето бързо се изстощаваха заради инерцията на дебелия кантал), продължавам да си бърня, харесвам си и разпрашливия при СУХО състояние силикатен фитил за еговски изпарители, харесвам си мешнята за генезиси и дрипки от аудио букси, харесвам си памука (за мен най-добре работи памук от клечки за уши, и китайски съм ползвал, и дискчета за почистване, и кво ли не, но от клечки за уши за мен работи най-добре)... Та те така : )) Мир, любов, не на войната, изпарявайте а не пушете, и не се вкарвайте в паранои, че притеснението води до диабет  :popcorn

(Радвам се че преместихте темата : )
Яба даба ду!

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Микрокойла за първи път ако не се лъжа беше споменат от "super x drifter" от ЕСС форума.  Не коментираме температурата на изпаряване а това което евентуално става при загряване на нагревателя до високи температури. Мисля, др. Фарсалинос малко засили нещата, но по същество трябва да се замислим над някои факти.  Притесненията идват от споменаването на факта за отделянето на шествалентен хром при изпаряване с червен нагревател ... мисля на всеки се е случвало да усети много суха и изгоряла дръпка. Засега чета усилено да видим кой какво ще каже по форумите, защото нито съм химик нито металург.  :D


П.П.

От друга страна всеки който разбира от металургия ще каже: "Anyone with even a minimal understanding of metallic materials understands that hexavalent chromium is NOTemitted from kanthal coils in vaping."  - шествалентния хром не може да се получи от канталов нагревател.
« Последна редакция: 31 май 2015 - 00:10 от Smoking-maniac »

barlio

  • Гост
По тази логика можем да анатемосаме и тостерите и бързоварчетата и куп други домакински уреди с които си приготвяме храна и напитки щото загряват продуктите с реотани от кантал и отделят вредни емисии. Защо въпросния кардиолог не каже в прав текст с неуспорими доказателства това по вредно ли е от кутия червено боро на ден или не?
Или както е казал Моканина "Боже колко мъка има по тоя свят Боже"

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Доктора отказа да му бъде цитиран отговора във форума ECF, четох цялата дискусия от 37 страници с моя "добър" английски  :D  Малко балон под налягане се оказва цялата история - верно има моменти които са интересни например стоманено въже нагрято до висока температура може действително да отдели шествалентен хром ... обаче за драйбърн и нормално изпаряване с Кантал няма нищо опасно.

В момента превеждам две интересни писма от др. Фарсалинос и Pedro Miguel Carvalho (Caravela mods) които мисля, че ще изяснят ситуацията. Подготвил съм и дълга статия за всичко, но мисля утре да я довърша.
« Последна редакция: 31 май 2015 - 01:14 от Smoking-maniac »

Неактивен deepblue

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1121
   Мани тостерите, но в индустрията има пещи с тонове кантал в тях и са нагряти до червено непрекъснато и около тях хора си работят, обслужват ги, зареждат и вадят различни изделия ... и това не е от вчера или онзи ден ... И не говорим за страни от третият свят, а за държави с висок стандарт и изисквания за безопасност ...