* !!Често срещани съкращения и термини!!    ----->>>>> + -  за показване и скриване >>>>>>>

510 – Най-често използваното резбово съединяване на изпарителя към устройство. Резбата е 7х0,5 .
18350 - Модел батерия използвана в изпарителни устройства. С размери височина-35мм ширина-18мм
18490 - Модел батерия използва се в някои модели модове. Размери височина-49мм ширина-18мм
18500 - Друг модел батерия също използвана в някои модове. Размери височина-50мм ширина-18мм
18650 - Една от най-разпространените батерии за модове. Размери височина-65мм ширина-18мм
26650 -Малко по-голяма, също разпространена батерия. Размери височина-65мм ширина-26мм
Adapter – Used to allow a specific style of atomizer or cartomizer to fit onto a different styles of batteries.
Analog – Или казано по нашенски Аналогова цигара(обикновена цигара)
APV - Advanced Personal Vaporiser-Изпарително устройство за напреднали
Atomiser, Atomizer, Atty - Атомайзерът е нагревателен елемент в електронната цигара, който превръща икотиновата
течност в пара.Има няколко различни вида атомайзери. Всеки атомайзер се различава по своя дизайн и резби.
Някои са предназначени да произвеждат по-големи количества пара, други са специално предназначени за производство
на по-ароматна пара или “удар в гърлото”. Атомайзерите обикновено се използват с отделна касета или резервоар в който
се намира никотиновата течност.
Automatic – (Aвтоматични) Става въпрос за първото поколение електронни цигари с външен вид като на истински такива. Те са автоматични, защото подаването на напрежение към намотката става, когато започнете да дърпате през мундщука в случая филтъра. Няма старт бутон, а се използва микрофон или датчик. Друго име, под което можете, да ги срещнете е cig-a-like.
Batt – Съкращение на думата Battery. Означава батерия(и)
Battery –Батерия това е частта в електронната цигара, която се използва за захранване на намотката с енергия. При което се отделя топлина, която превръща Е-Течноста в пара.
Box Mod - Устройство за изпаряване с форма на кутия или подобна.
Cartridge, Cart – Пластмасов резервоар в който има абсорбиращ материал. Той служи, като резервоар за съхранение на Е-течността.
Cartomizer, Cartomiser, Carto – Tова е патрон или пълнител за еднократна употреба познат също, като Cartridge.
Cartomizer, Cartomiser Tank - Maлък резервоар(Танк) събиращ от 1,6-6 милилитра Е-течност.

1. Общ външен вид.
2. Тук е показан леко прозрачен за да се вижда устройството му.
3. Резервоар(Танк).
4. Polyfill-използван като фитил
5. Нагревателна намотка.
6. База с резба за свързване към батерията.
Charger – Зарядно за батерии.
Cig-a-likes – Това е първият модел електронна цигара, приличаща изцяло на аналогова такава.
Clearomiser, Clearomizer - Клеаромайзера е вид Картомайзер при който се вижда нивото на Е-Течноста и е обозначено на самия Танк(резервоар) в милилитри.

1. Общ външен вид.
2. Drip typ или мундщук.
3. Прозрачен резервоар разграфен в милилитри за по-лесно следене на оставащата Е-Течност в Клеаромайзер(Tank-резервоара).
4. Фитил
5. База с резба за свързване към батерията.
6. Нагревателна намотка.
Clone – Tова е копие на даден продукт. Също така го наричаме Клонинг.
Coil - Намотка
DCA - DCA площадка се използва при първоначалните модели RBA изпарители(306 Drip Cup Adapter-RDA) за накапване. DCA също означава Dual Coil Atomaizer Двойно Намотков Атомайзер което се използва в някои модели iGo и iClear 30.
DIY (Do-It-Yourself) – Направи си сам отнася се за хората, които сами си правят течностите за електронната цигара.
DCC - Dual Coil Cartomaizer-Двойно Намотков Картомайзер съдържа две намотки вместо една.
DCT - Dual Coil Cartomiser-Tank Двойно Намотков Картомайзер Танк
Debridged Atomiser - Това е преработка на два модела атомайзери 306/510 да заработят като един общ.
Direct Dripping or Dripping - Директно накапване или накапване Това е когато Е-Течноста се накапва направо в изпарителя.
DL (Direct Lung)- Директно вдишване на парата в белият дроб , без да се задържа в устата.
Dripping - Накапване метод за добавяне на Е-Течност в изпарителя. Това е когато потребителя накапва директно върху фитила няколко капки Е-Течност преди да започне да Вейпва.
Drip Tip –Дрип Тип или Дрипка
Dry Burn - Драй-Бърн метод за премахване на нагара от нагревателя .
E-Cig – Съкращение на Електронна цигара.
E-Juice – Нарича се още Е-Liquid или Е-Течност. Използва се в Електронните цигари, като течност за изпаряване.
Ego - Това е електронна цигара от първите поколения която използва 510 резба за своите аксесоари.
Electronic Cigarette – Устройство което загрява Е-Течността докато тя се превърне в пара.
Flooding - Наводнение получава се когато в изпарителя влезе прекалено много течност.
High Resistance or Standard Resistance - Атомайзер с високо съпротивление на реотана . За работата му е нужно по-високо напрежение.
Hot Spot -Причинява се от късо съединение в намотката.
Hybrid - Се нарича мод със специално изградена хибридна връзка между него и обслужваемия Генезис изпарител.
ICR Battery - E вид Литиево-Кобалтова акумулаторна батерия.
IMR Battery - E Литиево-Манганова акумулаторна батерия. Наричат ги още “high drain batteries”(с високо отдаване).
Isopropyl Alcohol - Изопропилов алкохол е течен разтвор, който се използва за почистване на някои части от електронна цигара или аксесоарите и например изпарители, връзки с батерията и други.
Joules - един от методите за измерване и контролиране на температурата в модовете.
Juice – Е-Сок, Е-Течност или това е течността която се изпарява при употребата на Електронна цигара.
Kanthal - Кантал е вид проводник който се използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Kick - Кик е модул предназначен да пасва във стандартен механичен мод. Превръща устройството в регулируем вариват, добавя някои защити и увеличава безопасността му.
Leaking – Tечове, това може да се случи, когато твърде много Е-Течност се добави към изпарителя. Или когато се е събрало, голямо количество конденз в изпарителната камера.
LED - Това е съкращение на светодиод.
LiFePO4 battery - Това е Литиево-Железен-Фосфат акумулаторна батерия.
Light Emitting Diode, LED – Това е многоцветен диод, който се използва в електронните устройства за да индикира, кога се зарежда, активира, превършва батерията и др.
Liquid – Нарича се Е-Течност или Е-Сок. Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Low Resistance, LR – Атомайзер или Картомайзер с нискоомна намотка. Това обикновено води до по-бързото му загряване и по-обилна пара.
mAh - Представлява милиампер часа. Най-общо казано, показва колко дълго ще издържи батерията.
Manual – Ръчна или батерия за електронна цигара, която има бутон(обикновено горе или отстрани на батерията) от където се активира нагревателя.
Mesh - Меш
Milligrams, mg – Милиграма(мг) количеството никотин в Е-Течността.
Millilitres, ml – Милилитри(мл) количеството течност в съдът в който се намира.
Mini – Mини така наричат електронните цигари който приличат на аналогови.
Modder - Е Вейпър който сам обича да си изгражда устройства.
Mod – Мод се разглежда в три основни категории:
Механичен Мод без електроника.
Електронен Мод(VV/VW/TC) използва електроника за подаване на напрежение към намотката.
Бокс Мод, може да е без или със електроника в зависимост от конфигурацията.
Mod Fuse– Предпазител(бушон)за Мод има кръгла форма с диаметър, като на батериите които ще се ползват. Поставя се в отделението за батериите от към(+)позитивната или (-)негативната страна на батерията. Това вече зависи от модела на предпазителя. Koгато стане късо съединение или се повиши температурата на батерията, предпазителят се задейства и прекъсва напрежението.
MTL - Когато парата се задържа в устата и след това се вкарва в белите дробове (стандартно пушене на цигара)
Multimeter -Мултиметър, Мултитестер или Мултицет известен още като Волт-Ом метър е електронен измервателен уред, който съчетава в себе си няколко измервателни функции. Това вече, зависи от модела и спецификацията му.
Needle tipped bottles - Това е специално предназначена пластмасова бутилка(туба) с железен накрайник (тип игла с отрязан връх), която се използва за зареждане на изпарители при които, мястото от където се зареждат е ограничено и тясно.
Nichrome - Нихром вид проводник използва за направата на нагревателни реотани в Електронните цигари.
Nicotine-Никотинът - Е безцветно, отровно съединение, естествено срещано в тютюневото растение.
Noob - Начинаещ
Ohm-Ом-Мярка за съпротивление.
Organic Cotton - Oрганичен памук използва се като фитил в изпарителите.
Passthrough-Пасстру Устройство за изпаряване което се включва към ЮСБ.
Pen Style- Тип писалка един от многото видове електронни цигари.
Personal Charging Case, PCC – Нещо като Пауер Банк.
Personal Vaporizor, PV – Лично изпарително устройство.
Propylene Glycol, PG –ПГ(PG) Пропиленгликол
Protected Batteries - Защитени батерии разполагат с вградена миниатюрна платка, която ги предпазва от преразреждане.
Rebuildable Atomisers - Обслужваеми изпарители се предлагат в различни разновидности.
Replacement Coil - Сменяема намотка тя е важна част в изпарителя. Излиза много по-изгодно от сменяемите глави. Но си иска сръчност от ваша страна.
RBA - RBA-РБА
RDA - RDA-РДА
RDTA - RDTA-РДТА
RTA - RTA-РТА
Shelf Life & Storage -Срок на годност и съхранение - Съхранявайте електронни течности на хладно и тъмно, но не студено. Избягвайте съхранение в хладилник,студените температури допринасят за разпадане химикалите и ги кара да се разделят. По същия начин се избягва висока температура и пряка слънчева светлина. Срока на годност се счита за две години. Ако купувате електронни течности, които не разполагат със срок на валидност, трябва да обърнете внимание на датата на покупката, за да имате обща представа с какво си имате работа.
Smoke Juice – Нарича се също и E-Liquid(Е-Течност) или E-Juice(Е-Сок). Това е течност, която се изпарява, когато се използва електронна цигара.
Starter Kit – Комплект за начинаещи който включва основно оборудване за електронна цигара, предназначено за начинаещи потребители.
Steeping – Отлежаване на домашно приготвени течностти  , след като сме добавили аромат. Времето за отлежаване е нужно , за да се разгърне аромата.
Stealth Vaping - техника на изпаряване използвана от Вейпърите, когато искат да не правят големи облаци.
Sub-ohming - Под-ома използва се от опитни вейпъри за изграждане на ниско омни намотки за произвеждане на големи облац.
Sweet Spot - Tова е баланс от няколко променливи, необходимо за постигане на задоволително вейпване. Тези променливи са напрежение, мощност, устойчивост и температурата на изпаряване.
Throat Hit, TH - Удар в гърлото
Vape – Вейп, вейпвам Действието ,когато използваме електронна цигара. От електронните цигари излиза пара а не дим обикновено, това се нарича Vaping(Вейпинг).
Vapor Cigarette – термин,който се отнася за електронните цигари.
Vapor Production - Паро производство това е свързано с Е-Течноста и количеството пара което може да се създаде чрез Вейпване. Това е изцяло свързано с Е-Течноста, настройките и начина на вейпване.
Variable-Voltage(VV) - Променливо напрежение устройството дава на потребителя възможност за регулиране напрежението на изпарителя.
Variable-Wattage - Настройваме желаната мощност , а самото устройство се грижи , какъвто и изпарител с каквото и съпротивление на намотката да сложим , то винаги да работи на зададената от нас мощност
Vegetable Glycerol or Vegetable Glycerin, VG – Глицерин
Wick – Фитил в някой случай, може да бъде използван меш или стоманено неръждаемо въже за фитил.

 

Автор Тема: Намотки от Nickel 200 - размисли и страсти  (Прочетена 921 пъти)

0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

Неактивен Vasil Petrov

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 182
    • steam engine
  • Местонахождение: София
Привет Колеги!
На последък все повече започнах да ползвам Никел 200 за нагреватели. Всичко е супер с темп контрола. Обикновенно след около 100 милилитра, течност прекарана през намотките, нагара е осезаем и имат нужда от почистване.
Из мрежата се въртят доста мнение дали изобщо трябва да се чистят никеловите нагреватели или направо да се подменят.
Някои хора казват че ги чистят от нагара във ват контрол със леки пулсации до съвсем леко почервеняване на намотките. Други изхвърлят старите нагреватели и правят нови. Цялата драма идва от факта че никеловият оксид е доста гадно съединение, което не е хубаво човек да вдишва. При дълго излагане, води до проблеми с белият дроб + вероятност от рак. Образува се при температури над 400 градуса целзии и представлява светлозелен прах. Ясно ми е че в темп контрол мода не стига толкова, но ме притиснява ако човек чисти чрез прогаряне дали по намотките се получава известно количество?
Понеже не намерих подобна тема по въпроса, пускам тази.
Triade DNA 250; Triade DNA 200; Aromamizer PLUS; Medusa; iJoy Combo; Griffin 25+; Ammit; Kayfun v5; Griffin 25; Paradigm Magma
Hatin' spammers since the beginning of time!

Неактивен Topper

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2759
  • Je suis West Hamm !
Re: Намотки от Nickel 200 - размисли и страсти
« Отговор #1 -: 12 юни 2017 - 07:26 »
Специална тема няма, но е обсъждано. Въпреки, че е малко вероятно да се получи този окис при бърнене, обичайния съвет към потребителя е да не го прави. Като труд и средства една нова намотка не е нищо особено, смяна и газ.

Изпратено от моят HUAWEI GRA-L09 с помощта на Tapatalk

Няма извинение за неграмотност на ниво 4-и клас. Дори на 54г.
Гледаш, лети ято орли. Кацнат.... те лешояди!

Неактивен Smoking-maniac

  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1662
  • https://smoking-maniac.com
    • Смокинг Маниак
  • Местонахождение: Варна
Re: Намотки от Nickel 200 - размисли и страсти
« Отговор #2 -: 12 юни 2017 - 10:34 »
Аз съвсем внимателно загрявам никела с една горелчица от тези като писалка дето са - много леко да се позачерви никела и после събарям нагара с четчица. Ама и миниатюрни метални четчици ама все ще заредя и все забравям.

Неактивен Broki

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 133
  • Вашата реклама може да бъде тук!
  • Местонахождение: София
Re: Намотки от Nickel 200 - размисли и страсти
« Отговор #3 -: 12 юни 2017 - 21:45 »
Директно мога да ти кажа - не го прави. Никел стигне ли до червено, автоматично става за изхвърляне. Да чистиш жица, пък, би било логично ако една намотка ти излизаше 10 лева, примерно, но не е така.

Ако си див фен на ни200 (което е разбираемо - жицата е най-прецизна за темп. контрол) е най-добре абс. никога да не правиш какъвто и да е dry burn извън ТЦ режима. Т.е., натискаш копчето на 315С за да изгориш мръсотията и това е. Когато дойде момент за смяна на памук - директно сменяй намотката заедно с него.

Защо някой би пестил жица не мога да ти кажа (като изключим комплексни плетки за power mode, които също може да не се пестят, но там до някъде си струва). Ако е от липса на желание да се занимава човек - по-добре да ползва готови глави. Ако е от желание да си ефективен - бъди сигурен - така не си ефективен, така се поставяш назад в играта с допълнителна отрова за организма ти.

За всички тези метали може да се чете от тук и от там. Признавам, не работя в цех за метали, нито имам такова образование, но пък и аз се интересувам от тези теми, както и здравето си, а информация може да се намери.

Можеш да използваш тази таблица:



От там, сравнително добре можеш да прецениш какви температури се достигат когато направиш Dry burn на дадена намотка. След това можеш да започнеш да търсиш какво се случва (физически и химически) с този метал, когато той достигне тази температура.

Конкретно с ни200, съвсем малко се иска да за светне при dry burn до нещо над оранжево, което ни поставя в range 1000c +. Всъщност, ако задържиш копчето достатъчно дълго сам ще видиш, че никела се стопява и директно изчезва. :)

Добрите новини, е че такива сериозни цифри има само при dry burning. Следователно е най-добре по време на този процес да е внимателен човек и да обмисля какво точно прави.

Аз също бях на никел200 преди време, но в последствие SS316L запълни всички нужди. Там правя dry burn, но винаги след това мия намотката под силна струя водя (което променя цвета на метала), след което не правя повече бърнинг. Държи се много добре в режим ТК, но мога да призная че се усеща лека разлика м/у прецизността при стомана и тази при никел200. За сметка на това, СС316л е къде-къде по-безопасна жица.
« Последна редакция: 12 юни 2017 - 22:14 от Broki »
За простото и възрастта не помага

Неактивен Vasil Petrov

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 182
    • steam engine
  • Местонахождение: София
Re: Намотки от Nickel 200 - размисли и страсти
« Отговор #4 -: 13 юни 2017 - 21:51 »
Лек ъпдейт по темата. Никеловите намотки, с които изпарявах се бяха наблъскали със нагар. Реших да си направя тест и ги драйбърннах, до съвсем леко червено. След кото ги измих със вода и ги свалих от дека. Взех клещите и ги разтегнах за да разгледам по добре проводника. Върху него имаше леко зелен слой, което е въпросният никелов оксид. Друго което ми направи сериозно впечатление, понеже вчера си играх да правя билдове и да тествам няколко часа - забелязах че от никеловите нагреватели усещам метален вкус в устата си. За сравнение, не забелязвам подобен ефект от кантал, нихром или стомана.
В заключение, никела отива в дъното на шкафа ... просто това не е моята жица :/
Triade DNA 250; Triade DNA 200; Aromamizer PLUS; Medusa; iJoy Combo; Griffin 25+; Ammit; Kayfun v5; Griffin 25; Paradigm Magma
Hatin' spammers since the beginning of time!

Неактивен Broki

  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 133
  • Вашата реклама може да бъде тук!
  • Местонахождение: София
Re: Намотки от Nickel 200 - размисли и страсти
« Отговор #5 -: 14 юни 2017 - 14:27 »
Браво на теб - аз също предпочитам да тествам нещата чрез собствен опит и съм стигал до абсолютно същият резултат - лек "метален" вкус. Това, обаче, ми се случваше само след като докарам никела наистина до червено, ако ще да е било само веднъж в живота на дадената намотка.

 В последствие, докато още ползвах такава жица, знаех че трябва да заключвам съпротивлението изключително внимателно и напълно точно, защото ако ни200 излезне от ТЦ режима дори за малко и автоматично мине на ватове (една мега тъпа функция за всеки ТЦ мод, конкретно заради ни200 жицата), тя веднага може да се стопи или да стане токсична, както и ако е заключена грешно и мода пусне повече ток от нужното.

 Това е риск, който понякога дори не зависи от теб - ходи разбери кога мода ще реши да се прави на интересен с тези автоматични "защити". Как така съм по-защитен в Power Mode е отвъд мен. Поради тази причина, наистина SS316L е по-безопасна, защото тя не става силно токсична/разтопена ако излезне от ТЦ режима и удариш високи ватове без да искаш. Като държание стоманата прилича много повече на кантал, от колкото ни200, но пък прави достатъчно прецизен темп. контрол.

И все пак, никела може да се ползва, просто трябва да се прави с повече внимание и грижа. За повечето хора, от както имаме стоманен режим на почти всички модове, никела вече не си струва.
За простото и възрастта не помага