Ревю на SvoeMesto Kayfun v3.1 ES (the Russian)

RBA SvoeMesto Kayfun v3.1 ES

Технически характеристики:

Материал: неръждаема стомана
Прозрачен Материал на корпуса : Макролон ( поликарбонат )
Диаметър: 22 мм
Тип връзка: 510
Размери (без конектора и дриптип накрайника ) / обем :
Стандартно: 60 мм. / ~ 4.5 мл .
Удължена  версия: 81 мм / ~ 10 мл .
Супер удължена версия: 102 мм / ~ 15 мл .Удължената,и супер удължената версия се получават,с допълнителни „коминчета“ на изпарителната камера,и допълнителни пръстени на тялото,които не са вклячени в стандартния комплект,и могат да се закупят отделно.

На теория , с помощта на допълнителни „коминчета“ и разширения може да се увеличи дължината /обема до безкрайност . Всяко удължение  ще прибави 21 мм дължина и около 5 мл обем. Имайте в предвид,че колкото е по-дълъг резервоара –толкова е по-голям шанса от течове ,тъй като от свръхналягането може да влезе повече течност в изпарителната камера.

Картомайзер SvoeMesto Kayfun v3.1 ES се състои от следните части :

1. Колекторен карт
2 . дъно
3 . Изпарителна камера
4 . тяло
5 . капачка
6 . мундщук

Колекторен резервоар ( 1 )

Колекторният резервоар, действа като малък резервоар за събиране на излишната течност, която може да изтече в малки количества,при зарядката или в следствие на много силна дръпка.
Колекторният резервоар  е и  510 конектор , който свързва Kayfun с батерията  .

Колекторният резервоар  ( 1 ) се състои от три части :


1а. Централен винт(+)
1b . Изолация на винта
1c. Тялото на колекторният бак

Колекторният резервоар  се монтира  към дъното.

Начин на монтаж на колекторният бак  :


– Поставяте ( 1b ) в ( 1c)
– Поставяте ( 1а ) в ( 1b )
– Завъртате ( 1c) в дъното ( 2 )
– Завивате винта ( 1а )

С дълбочината на завиване ( 1а ) може да се регулира височината на центъра за контакт и да я персонализирате за различни батерии с различна дълбочина на централния пин.

Дъно( 2 )

Дъно ( 2 ) – най-важната и най-трудната част от изделието :

2а – дъното на резервоара
2б – винт за въздушна корекция
2c –отвор за приток на въздух
2d – О-пръстен осигуряващ херметичност  с тялото ( 4 )
2е –  минусова площадка
2f –  плюсова площадка
2g – винтове за закрепване на намотката
2h – централeн контакт – въздуховод
2i – алтернативни отвори за винтове за намотка
2j – канали за подаване  на течност от резервоара в изпарителната камера (3 )
2k – изолатор на плюсовата площадка ( 2е )
2l – клапан за зарядка
2m – отвор, през който течността се влива в резервоара ,при зареждане от клапана ( 2l )
2n – отвор за приток на въздух
2о – изолатор на централния пин  – въздуховод ( 2 h)
2p – Въздухозаборен отвор

Изпарителна камера (3 )

Изпарителната камера (3 ) се състои от две части:


3а – долна част на изпарителната камера
3b – Горна част на изпаряване камера

Долната част на изпарителната камера ( 3а ) се завинтва на дъното ( 2 ) . Горната част на изпарителната камера ( 3b ) се завинтва в долната ( 3а ) .
Изпарителната камера се състои от две части, за да улесни поставянето на фитила.

Тяло ( 4 )

Тялото ( 4 ) се състои от следните елементи:


4а – Пръстен
4b – Прозорче
4c – о-пръстени за осигуряване на на херметичност м/у пръстените(4а) и прозорчето (4b)

Предлага се с две прозорчета (4b) – едно прозрачна от макролон ,и  един стоманен пръстен(с конструкция на прозорче) за агресивни течности.
С помощта на прозрачното прозорче, може визуално да наблюдавате, количеството течност в резервоара , използването на металния пръстен, осигурява най-висока надеждност на конструкцията .
ВНИМАНИЕ: прозрачното прозорче е консуматив, и не се покрива от гаранцията.

Капачка ( 5 )

Капачката( 5 ) се състои от :


5а – Капачка
5б – О-пръстен осигуряващ херметичност с тялото ( 4 )
5в – О-пръстен осигуряващ херметична връзка с изпарителната камера ( 3 )

Капачката (5) се завинтва на тялото ( 4 ), при това горната част на изпарителната камера ( 3b ) влиза плътно  в О- пръстен ( 5с )

Мундщук (6)

Намотка
Намотката се прави с нихром или кантал,като дебелината на проводника идва от вашите желания за получено съпротивление.Аз лично ползвам Нихром 0,16мм,и с 4 витки получавам съпротивление 1,8-2,0 Ома.
Аз ползвам намотка тип пружина,и поставям фитила в форма S,kоято е показана долу,но това е само образно-в самата намотка има 3 нишки фитил.Може да се направи и намотка,тип 8-Видеоклипа долу.
Краищата на проводника се захващат с винтчета (2 g) .
Намотката трябва да е повдигната на височина 1,5 – 2 мм над отвора за въздух  (2h) , което осигурява равномерно обдухване от въздух на намотката .

Алтернативна фиксация на намотката

В Kayfun e e предвидена алтернативна фиксация на намотата с помоща на 4 винтчета „+“,без глави,които не са включени в комплекта . В този случай, трябва да отвиете винтовете (2g ) и на тяхно място да пуснете краищата на проводника, на намотката,които стягате,като менгеме,помоща на 4 винтчета,които се завиват в отворите ( 2i )

Принцип на работа

Kayfun – атомайзер,който с помощта,на проводник със специфично съпротивление променя състоянието на течноста,в газообразно.До проводника течноста достига с помощта на фитил(в моя случай Ekowool),и в крайна сметка имаме пара,или по-точно мъгла.
Течността е в резервоара в пространството между стените на тялото и изпарителната камера. За  постъпване на течността в камерата има специални отвори ( 2j ).
Когато се напълни с достатъчно течност,каналите се запушват,и се преустановява навлизане на течност в камерата(принцип на поилката).След  дърпане процеса се повтаря,и така докато не свърши течността или батерията  ;)

Сглобяване на Kayfun

Kayfuna се сглобява по реда по който са номерирани детайлите му..

Първо, колектор резервоар ( 1 )с е закрепва към дъното ( 2 ) .
После се монтира намотката.Задължително се правят поне 5 активации на сухо да се изорят всички мръсотии на фитила,преди употреба.
След това, дъното ( 2 ) с намота,се навива изпарителната камера ( 3 ) , след това тялото ( 4 ) , а след  капчката ( 5 ) и  мундщука (6) .
Разглобяването е в обратен ред.

Пълнене

За да се зареди Kayfun има два начина:

Метод номер едно , „Класически“
– Развийте капачката ( 5 )
– Налейте течност в пространството между тялото ( 4 ) и изпарителната камера (3 )
– завийте капачката
При зареждане с течност ,е най-удачният момент да се обърне внимание на факта, че докато капачкара е отворена – течноста в резервоара намалява,и се влива през каналите ( 2j ) в изпарителната камера, по метода на скачените съдове . Същото се получава и при затваряне на капачката. Затова зарядката по класическия метод етрябва да се изпълнява възможно най-бързо,за да предотвратите навлизането на излишна течност в изпарителната камера. Освен това,има тънкост при затваряне на капачката,а тя е след като направите 1 оборот на капачката,да обърнте кайфуна надолу и да дозавиете
[ Pic пълнене през капака ]

Метод № 2, чрез клапана
За пълнене през клапана  се нуждае от шишенце с пластмасова игла , подходящо за диаметъра на отвора на клапана.

– Обърнете  Kayfun-а, с дрип тип накрайника надолу
– Сложете шишенцето така,че да опира плътно в отвора за клапана ( 2л )
– Натиснете шишенцето за да влезе течност,като внимавате да не прелее
– Махнете шишенцето
При този метод варянта да попадне течнос т в камерата, е само ако презаредите – но само защото в резервоара няма място за нея.

След зареждане,трябва да има място в резервоара да се разширява,затова при първия метод,оставете 2-3мм до върха,а при втория зареждате докато се покрие макролоновото прозорче(ако ползвате такова)Ако сте с изчяло метална туба,след като е свършила течноста,зареждайте не повече от 4,5мл.
Ако сте препълнили,излишната течност,се излива през отвор (2h), и отива в колекторният резервоар.

Премахването на течност от резервоара на колектора,става по два начина:
1. Сваляне на колектора –развивате винтчето,расвивате колектора,миете,подсушавате,завивате
2 . Обърнете Kayfun надолу, сложете  салфетка под дрипката,духайте през отвора за въздух (2с) – излишната течност  ще изтече през дрипката, върху салфетка .

Преди да използвате
След като монтирате намотката,и изпарителната камера,е препоръчително,да замерите с мултицет за късо съединие м/у винта(1а) и тялото(1ц).Това се прави задължително, ако ползвате механичен мод,или техника без защита.
Ако  показже късо съединение – необходимо е да се намери и поправи.
Във всеки случай не е  добре Kayfun с “ късо съединение “ да  контактува с батерията – това може да доведе до повреда на батерията , и дори да се запали.

Места, където може да има късо съединение(или съпротивление много по ниско от очкаваното), причини и отстраняване :

Като начало проверете за чужди метални предмети около намотката(пр.парченце отрязан кантал)

Място / причина: от винтове шапки (2g ) стърчащи краища на проводника ,които опират в изпарителната камера
Решение:отрежете краищата плутно до винтовете

Място / причина: ниска намотка,контактува с площадката на някой от полюсите
Решение : Вдигнете намотката по-висока

Място / причина: Витките на намотката се застъпват
Решение : Раздалечете витките на намотката , така че да не се допират помежду си

Място / причина: винта за корекция на въздуха( 2b)прекалено навит и се опира в централния въздуховод,който е и плюсов контактор ( 2h)
Решение : развийте винта ( 2b ) , така че да не докосва контактния център (2h)

Място / причина: един от повреден изолатори – ( 2к) , ( 2o ) или ( 1b )
Решение: заменете повредения  изолатор

Ако мултицетът или мода, ви показва “ безкрайно съпротивление “ – проверка за отворена спирала. Както и факта, че винтът ( 1а ) се завинтва .

По време на работа

В режим на работа , нагласете  “ тягата на дръпката „,чрез  затягане на винта за въздушна корекция ( 2b ) . Не забравяйте , че ако е  прекалено стегнат е възможно да се получи преливане на течност в изпарителната камера а от там в колектора.

Поддръжка:

Поддръжката на Kayfun се състои редовно зареждане с течност , почистване , измиване , смяна на намотката  и драй бърн.

Kayfun-а е хубаво периодично,да се разглобява  и да се изплаква с течаща вода. Производителя препоръчва това  да се направи и преди всяка смяна на течността,с друга(друг аромат).

Периодична замяна на намотката.
При изпаряване се отделя нагар и утайка,върху намотката,което има отрицателно въздействие върху вкуса . Може да се отстрани чрез така наречения „Драй Бърн “ .

„Драй Бърн “
-Оворете Кайфуна
-Махнете изпарителната камера
-изплакнете с топла вода
-подсушете със салфетка фитила
-сложете кайфуна на източник на ток
– Натиснете и задръжте бутона 5-7 секунди , след това пауза за 5-7 секунди,и така докато не се изпари цялата вода,и намотката не стане чиста(тогава спира да дими)

Имайте предвид, че в процеса на изгаряне, фитила постепенно губи свойствата си, и  започва по-лошо да абсорбира течност. Така  че,след  3-5 драй-бърна се препоръчва  да се сложи нова намотка и фитил .

Общи съвети

Изберете удобната за вас на „сила “ на течността.
Когато за първи път използвате Kayfun-a,ползвайте  течност със никотиново съдържание по-малко от това, на което сте свикнали ! Ако използвате  12 мг / мл – започнете в кайфуна  с 6 мг / мл . Това се дължи на високото КПД на Кайфун,и при нормалния начин на изпаряване с който сте свикнали преди това,може да се получи предозиране с никотинПри мен това стана първия ден с 18мг/мл.
При употреба , не забравяйте да използвате оптималната „сила“за вас , но от SM препоръчват да не надхвърля  12 мг / мл – това може да бъде опасно за вашето здраве.

Изберете идеалната дръпака
Можете да промените “въздушността“,на дръпката,чрез винта за въздушна корекция.
Особеност-при кайфун не трябва да се дърпа силно,както от обикновен CE-4 например,защото както писах по-горе,по този начин, може да се прелее повече от необходимата течност в изпарителната камера.Дръпката трябва да се прави бавно и плавно,а не така,че слиповете да ви влеат в ГЗ  ;)

Изберете подходящата мощност ( напрежение, съпротивление )
При използване Kayfun-a подсигурете подходящата работоспособност,за постигане на желаните от вас резултати. Мощността(W) е отношението на квадрата на напрежението ,разделено на съпротивлението(Ом). Ако имате два ома съпротивление  на намотката, и батерията подава 3,7 волта – мощността е равна на 3,7 * 3,7 / 2 = 6,85 вата
На практика, “ зоната на комфорт „,според SM е между 8 и 12 вата. При по-малко от 8 w – ще имате малко пара и ниска напушваемост . При повече  от дванадесетват – възможна загуба на вкус ,поради пресъхване и получаване на нагар .
Ако използвате мод,тип вариват,можете директно да нагласите мощността в този диапазон.
Ако мода ви е вариват,но може да показва съпротивление ползвате формулата отгоре,или таблицата отдолу за да влезете в зоната на конфорта,или просто разцъкайте нагоре-надолу докато уцелите желания резултат.
Ако използвате батерията без възможност за регулиране на напрежение / мощност – изчислете и навийте намотка със съпротивление,с което по формулата или да таблицата да се окажете между 8-12W. Например, при използване на батерията , стабилизирана на 3,7 волта, и направите намотка със съпротивление 1,6 ома ще имате 8,56 вата ,което си е идеално.
Така като гледам таблицата най-удачната намотка за механичен мод е 1,4-тъй като,е в зеления сектор от 4,1 до 3,4V.

За бързо изчисляване на мощност / напрежение / съпротивление , използвайте таблицата по-долу :

Отнасяйте се внимателно
Отнасяйте се с Kayfunu внимателно , не го хвърляйте и не го изускайте – това може да доведе повреда( трудно,но може ) и влошаване на външния вид .

Да не се използва за други цели Kayfun
Не използвайте Kayfun за други цели , наливайте само течности за изпаряване.

Бъдете внимателни с органични фитили
Ако ползвате вместо фитил органични материали (като памук) – бъдете особено внимателни .

Ето и моето мнение за Кайфун
Уникален агрегат-бих го ползвал в 100% от времето си за изпаряване,ако не беше толкова тежък.Ползвам го само вкъщи,и на форумни сбирки.След  50мл.-намотката е като нова.

Плюсове:
-Стомана
-Здрав
-Много пара
-Качествена изработка
-Регулация на въздуха
-Удобен за пълнене-Клапан

Минуси:
-Цена-доста висока за какъвто и да е изпарител
-Тегло
-Клапан-който според колеги може да заседне безвъзвратно

Заключение:Ако сте готови да платите 260лв(без доставка),и да носите нежто тежко в себе си,това е един доста добър изпарител,и си струва да му обърнете внимание.

От тук може да го закупите  intaste.de
Обсъждане във форума на vaping.bg

Автор: Кико