RBA SvoeMesto Kayfun v3.1 ES
Технически характеристики:
Материал: неръждаема стомана
Прозрачен Материал на корпуса : Макролон ( поликарбонат )
Диаметър: 22 мм
Тип връзка: 510
Размери (без конектора и дриптип накрайника ) / обем :
Стандартно: 60 мм. / ~ 4.5 мл .
Удължена версия: 81 мм / ~ 10 мл .
Супер удължена версия: 102 мм / ~ 15 мл .Удължената,и супер удължената версия се получават,с допълнителни „коминчета“ на изпарителната камера,и допълнителни пръстени на тялото,които не са вклячени в стандартния комплект,и могат да се закупят отделно.
На теория , с помощта на допълнителни „коминчета“ и разширения може да се увеличи дължината /обема до безкрайност . Всяко удължение ще прибави 21 мм дължина и около 5 мл обем. Имайте в предвид,че колкото е по-дълъг резервоара –толкова е по-голям шанса от течове ,тъй като от свръхналягането може да влезе повече течност в изпарителната камера.
Картомайзер SvoeMesto Kayfun v3.1 ES се състои от следните части :
1. Колекторен карт
2 . дъно
3 . Изпарителна камера
4 . тяло
5 . капачка
6 . мундщук
Колекторен резервоар ( 1 )
Колекторният резервоар, действа като малък резервоар за събиране на излишната течност, която може да изтече в малки количества,при зарядката или в следствие на много силна дръпка.
Колекторният резервоар е и 510 конектор , който свързва Kayfun с батерията .
Колекторният резервоар ( 1 ) се състои от три части :
1а. Централен винт(+)
1b . Изолация на винта
1c. Тялото на колекторният бак
Колекторният резервоар се монтира към дъното.
Начин на монтаж на колекторният бак :
– Поставяте ( 1b ) в ( 1c)
– Поставяте ( 1а ) в ( 1b )
– Завъртате ( 1c) в дъното ( 2 )
– Завивате винта ( 1а )
С дълбочината на завиване ( 1а ) може да се регулира височината на центъра за контакт и да я персонализирате за различни батерии с различна дълбочина на централния пин.
Дъно( 2 )
Дъно ( 2 ) – най-важната и най-трудната част от изделието :
2а – дъното на резервоара
2б – винт за въздушна корекция
2c –отвор за приток на въздух
2d – О-пръстен осигуряващ херметичност с тялото ( 4 )
2е – минусова площадка
2f – плюсова площадка
2g – винтове за закрепване на намотката
2h – централeн контакт – въздуховод
2i – алтернативни отвори за винтове за намотка
2j – канали за подаване на течност от резервоара в изпарителната камера (3 )
2k – изолатор на плюсовата площадка ( 2е )
2l – клапан за зарядка
2m – отвор, през който течността се влива в резервоара ,при зареждане от клапана ( 2l )
2n – отвор за приток на въздух
2о – изолатор на централния пин – въздуховод ( 2 h)
2p – Въздухозаборен отвор
Изпарителна камера (3 )
Изпарителната камера (3 ) се състои от две части:
3а – долна част на изпарителната камера
3b – Горна част на изпаряване камера
Долната част на изпарителната камера ( 3а ) се завинтва на дъното ( 2 ) . Горната част на изпарителната камера ( 3b ) се завинтва в долната ( 3а ) .
Изпарителната камера се състои от две части, за да улесни поставянето на фитила.
Тяло ( 4 )
Тялото ( 4 ) се състои от следните елементи:
4а – Пръстен
4b – Прозорче
4c – о-пръстени за осигуряване на на херметичност м/у пръстените(4а) и прозорчето (4b)
Предлага се с две прозорчета (4b) – едно прозрачна от макролон ,и един стоманен пръстен(с конструкция на прозорче) за агресивни течности.
С помощта на прозрачното прозорче, може визуално да наблюдавате, количеството течност в резервоара , използването на металния пръстен, осигурява най-висока надеждност на конструкцията .
ВНИМАНИЕ: прозрачното прозорче е консуматив, и не се покрива от гаранцията.
Капачка ( 5 )
Капачката( 5 ) се състои от :
5а – Капачка
5б – О-пръстен осигуряващ херметичност с тялото ( 4 )
5в – О-пръстен осигуряващ херметична връзка с изпарителната камера ( 3 )
Капачката (5) се завинтва на тялото ( 4 ), при това горната част на изпарителната камера ( 3b ) влиза плътно в О- пръстен ( 5с )
Мундщук (6)
Намотка
Намотката се прави с нихром или кантал,като дебелината на проводника идва от вашите желания за получено съпротивление.Аз лично ползвам Нихром 0,16мм,и с 4 витки получавам съпротивление 1,8-2,0 Ома.
Аз ползвам намотка тип пружина,и поставям фитила в форма S,kоято е показана долу,но това е само образно-в самата намотка има 3 нишки фитил.Може да се направи и намотка,тип 8-Видеоклипа долу.
Краищата на проводника се захващат с винтчета (2 g) .
Намотката трябва да е повдигната на височина 1,5 – 2 мм над отвора за въздух (2h) , което осигурява равномерно обдухване от въздух на намотката .
Алтернативна фиксация на намотката
В Kayfun e e предвидена алтернативна фиксация на намотата с помоща на 4 винтчета „+“,без глави,които не са включени в комплекта . В този случай, трябва да отвиете винтовете (2g ) и на тяхно място да пуснете краищата на проводника, на намотката,които стягате,като менгеме,помоща на 4 винтчета,които се завиват в отворите ( 2i )
Принцип на работа
Kayfun – атомайзер,който с помощта,на проводник със специфично съпротивление променя състоянието на течноста,в газообразно.До проводника течноста достига с помощта на фитил(в моя случай Ekowool),и в крайна сметка имаме пара,или по-точно мъгла.
Течността е в резервоара в пространството между стените на тялото и изпарителната камера. За постъпване на течността в камерата има специални отвори ( 2j ).
Когато се напълни с достатъчно течност,каналите се запушват,и се преустановява навлизане на течност в камерата(принцип на поилката).След дърпане процеса се повтаря,и така докато не свърши течността или батерията
Сглобяване на Kayfun
Kayfuna се сглобява по реда по който са номерирани детайлите му..
Първо, колектор резервоар ( 1 )с е закрепва към дъното ( 2 ) .
После се монтира намотката.Задължително се правят поне 5 активации на сухо да се изорят всички мръсотии на фитила,преди употреба.
След това, дъното ( 2 ) с намота,се навива изпарителната камера ( 3 ) , след това тялото ( 4 ) , а след капчката ( 5 ) и мундщука (6) .
Разглобяването е в обратен ред.
Пълнене
За да се зареди Kayfun има два начина:
Метод номер едно , „Класически“
– Развийте капачката ( 5 )
– Налейте течност в пространството между тялото ( 4 ) и изпарителната камера (3 )
– завийте капачката
При зареждане с течност ,е най-удачният момент да се обърне внимание на факта, че докато капачкара е отворена – течноста в резервоара намалява,и се влива през каналите ( 2j ) в изпарителната камера, по метода на скачените съдове . Същото се получава и при затваряне на капачката. Затова зарядката по класическия метод етрябва да се изпълнява възможно най-бързо,за да предотвратите навлизането на излишна течност в изпарителната камера. Освен това,има тънкост при затваряне на капачката,а тя е след като направите 1 оборот на капачката,да обърнте кайфуна надолу и да дозавиете
[ Pic пълнене през капака ]
Метод № 2, чрез клапана
За пълнене през клапана се нуждае от шишенце с пластмасова игла , подходящо за диаметъра на отвора на клапана.
– Обърнете Kayfun-а, с дрип тип накрайника надолу
– Сложете шишенцето така,че да опира плътно в отвора за клапана ( 2л )
– Натиснете шишенцето за да влезе течност,като внимавате да не прелее
– Махнете шишенцето
При този метод варянта да попадне течнос т в камерата, е само ако презаредите – но само защото в резервоара няма място за нея.
След зареждане,трябва да има място в резервоара да се разширява,затова при първия метод,оставете 2-3мм до върха,а при втория зареждате докато се покрие макролоновото прозорче(ако ползвате такова)Ако сте с изчяло метална туба,след като е свършила течноста,зареждайте не повече от 4,5мл.
Ако сте препълнили,излишната течност,се излива през отвор (2h), и отива в колекторният резервоар.
Премахването на течност от резервоара на колектора,става по два начина:
1. Сваляне на колектора –развивате винтчето,расвивате колектора,миете,подсушавате,завивате
2 . Обърнете Kayfun надолу, сложете салфетка под дрипката,духайте през отвора за въздух (2с) – излишната течност ще изтече през дрипката, върху салфетка .
Преди да използвате
След като монтирате намотката,и изпарителната камера,е препоръчително,да замерите с мултицет за късо съединие м/у винта(1а) и тялото(1ц).Това се прави задължително, ако ползвате механичен мод,или техника без защита.
Ако показже късо съединение – необходимо е да се намери и поправи.
Във всеки случай не е добре Kayfun с “ късо съединение “ да контактува с батерията – това може да доведе до повреда на батерията , и дори да се запали.
Места, където може да има късо съединение(или съпротивление много по ниско от очкаваното), причини и отстраняване :
Като начало проверете за чужди метални предмети около намотката(пр.парченце отрязан кантал)
Място / причина: от винтове шапки (2g ) стърчащи краища на проводника ,които опират в изпарителната камера
Решение:отрежете краищата плутно до винтовете
Място / причина: ниска намотка,контактува с площадката на някой от полюсите
Решение : Вдигнете намотката по-висока
Място / причина: Витките на намотката се застъпват
Решение : Раздалечете витките на намотката , така че да не се допират помежду си
Място / причина: винта за корекция на въздуха( 2b)прекалено навит и се опира в централния въздуховод,който е и плюсов контактор ( 2h)
Решение : развийте винта ( 2b ) , така че да не докосва контактния център (2h)
Място / причина: един от повреден изолатори – ( 2к) , ( 2o ) или ( 1b )
Решение: заменете повредения изолатор
Ако мултицетът или мода, ви показва “ безкрайно съпротивление “ – проверка за отворена спирала. Както и факта, че винтът ( 1а ) се завинтва .
По време на работа
В режим на работа , нагласете “ тягата на дръпката „,чрез затягане на винта за въздушна корекция ( 2b ) . Не забравяйте , че ако е прекалено стегнат е възможно да се получи преливане на течност в изпарителната камера а от там в колектора.
Поддръжка:
Поддръжката на Kayfun се състои редовно зареждане с течност , почистване , измиване , смяна на намотката и драй бърн.
Kayfun-а е хубаво периодично,да се разглобява и да се изплаква с течаща вода. Производителя препоръчва това да се направи и преди всяка смяна на течността,с друга(друг аромат).
Периодична замяна на намотката.
При изпаряване се отделя нагар и утайка,върху намотката,което има отрицателно въздействие върху вкуса . Може да се отстрани чрез така наречения „Драй Бърн “ .
„Драй Бърн “
-Оворете Кайфуна
-Махнете изпарителната камера
-изплакнете с топла вода
-подсушете със салфетка фитила
-сложете кайфуна на източник на ток
– Натиснете и задръжте бутона 5-7 секунди , след това пауза за 5-7 секунди,и така докато не се изпари цялата вода,и намотката не стане чиста(тогава спира да дими)
Имайте предвид, че в процеса на изгаряне, фитила постепенно губи свойствата си, и започва по-лошо да абсорбира течност. Така че,след 3-5 драй-бърна се препоръчва да се сложи нова намотка и фитил .
Общи съвети
Изберете удобната за вас на „сила “ на течността.
Когато за първи път използвате Kayfun-a,ползвайте течност със никотиново съдържание по-малко от това, на което сте свикнали ! Ако използвате 12 мг / мл – започнете в кайфуна с 6 мг / мл . Това се дължи на високото КПД на Кайфун,и при нормалния начин на изпаряване с който сте свикнали преди това,може да се получи предозиране с никотинПри мен това стана първия ден с 18мг/мл.
При употреба , не забравяйте да използвате оптималната „сила“за вас , но от SM препоръчват да не надхвърля 12 мг / мл – това може да бъде опасно за вашето здраве.
Изберете идеалната дръпака
Можете да промените “въздушността“,на дръпката,чрез винта за въздушна корекция.
Особеност-при кайфун не трябва да се дърпа силно,както от обикновен CE-4 например,защото както писах по-горе,по този начин, може да се прелее повече от необходимата течност в изпарителната камера.Дръпката трябва да се прави бавно и плавно,а не така,че слиповете да ви влеат в ГЗ
Изберете подходящата мощност ( напрежение, съпротивление )
При използване Kayfun-a подсигурете подходящата работоспособност,за постигане на желаните от вас резултати. Мощността(W) е отношението на квадрата на напрежението ,разделено на съпротивлението(Ом). Ако имате два ома съпротивление на намотката, и батерията подава 3,7 волта – мощността е равна на 3,7 * 3,7 / 2 = 6,85 вата
На практика, “ зоната на комфорт „,според SM е между 8 и 12 вата. При по-малко от 8 w – ще имате малко пара и ниска напушваемост . При повече от дванадесетват – възможна загуба на вкус ,поради пресъхване и получаване на нагар .
Ако използвате мод,тип вариват,можете директно да нагласите мощността в този диапазон.
Ако мода ви е вариват,но може да показва съпротивление ползвате формулата отгоре,или таблицата отдолу за да влезете в зоната на конфорта,или просто разцъкайте нагоре-надолу докато уцелите желания резултат.
Ако използвате батерията без възможност за регулиране на напрежение / мощност – изчислете и навийте намотка със съпротивление,с което по формулата или да таблицата да се окажете между 8-12W. Например, при използване на батерията , стабилизирана на 3,7 волта, и направите намотка със съпротивление 1,6 ома ще имате 8,56 вата ,което си е идеално.
Така като гледам таблицата най-удачната намотка за механичен мод е 1,4-тъй като,е в зеления сектор от 4,1 до 3,4V.
За бързо изчисляване на мощност / напрежение / съпротивление , използвайте таблицата по-долу :
Отнасяйте се внимателно
Отнасяйте се с Kayfunu внимателно , не го хвърляйте и не го изускайте – това може да доведе повреда( трудно,но може ) и влошаване на външния вид .
Да не се използва за други цели Kayfun
Не използвайте Kayfun за други цели , наливайте само течности за изпаряване.
Бъдете внимателни с органични фитили
Ако ползвате вместо фитил органични материали (като памук) – бъдете особено внимателни .
Ето и моето мнение за Кайфун
Уникален агрегат-бих го ползвал в 100% от времето си за изпаряване,ако не беше толкова тежък.Ползвам го само вкъщи,и на форумни сбирки.След 50мл.-намотката е като нова.
Плюсове:
-Стомана
-Здрав
-Много пара
-Качествена изработка
-Регулация на въздуха
-Удобен за пълнене-Клапан
Минуси:
-Цена-доста висока за какъвто и да е изпарител
-Тегло
-Клапан-който според колеги може да заседне безвъзвратно
Заключение:Ако сте готови да платите 260лв(без доставка),и да носите нежто тежко в себе си,това е един доста добър изпарител,и си струва да му обърнете внимание.
От тук може да го закупите intaste.de
Обсъждане във форума на vaping.bg
Автор: Кико